Undefined variable
Fra : Jesper

Dato : 27-10-02 22:48

Hej NG

Jeg har et problem, som jeg håber nogen kan hjælpe mig med.

Hvis jeg skriver http://127.0.0.1/bruger.php?navn=jesper som URL
vil jeg forvente at siden bruger.php åbner og variablen $navn er
sat til jesper.

Dette giver følgende fejl - Notice: Undefined variable: navn

Det virker fint på mit webhotel, men ikke på min lokale maskine
der kører Win2000, PHP4 og Apache. Er der nogen der har en ide
til hvor fejlen er i min lokale opsætning.

På forhånd tak
Jesper

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Larz

Dato : 27-10-02 22:50

Jesper wrote:

> [...]
> der kører Win2000, PHP4 og Apache. Er der nogen der har en ide
> til hvor fejlen er i min lokale opsætning.

Den er skam god nok. Variablen hedder $_GET['navn']

--
-
Lars

Fra : Larz

Dato : 27-10-02 22:51

Larz wrote:

> Den er skam god nok. Variablen hedder $_GET['navn']

Du _kan_ dog få $navn til at virke ved at sætte register_globals til on
i php.ini

--
-

Fra : Jesper