FSO kvæler IIS 5
Fra : Anders Petersen

Dato : 27-10-02 21:29

Forsøger at få et simpelt asp-script til at liste nogle filnvne i et lokalt
bibliotek. Maskinen kører IIS 5 på en XP pro.

Koden virker fint på en server ude i byen, men lokalt går browseren i stå
under forsøg på at køre scriptet, og IIS låser, og skal genstartes.

Hvad kan der være galt? JEg er ret blank (og en anelse irriteret :)

Anyone?

På forhånd tak,

/Anders

<%
strPhysicalPath = server.mappath("../thumbnails")
'response.write strPhysicalPath 'debug

Dim objFSO, objFolder, objFileItem
set objFSO = createObject("scripting.filesystemobject")
set objFolder = objFSO.GetFolder (strPhysicalPath)

for each objFileItem in objFolder.Files
response.write objFileItem.Name & "<br>"
next

set objFSO = nothing
%>

Fra : Jakob Andersen

Dato : 27-10-02 21:32

"Anders Petersen" <anders@NOSPAMgadefejer.dk> wrote
> [...]
>
> Koden virker fint på en server ude i byen, men lokalt går browseren i stå
> under forsøg på at køre scriptet, og IIS låser, og skal genstartes.

Kører du et antivirus program med en scriptblocking feature?

--
Jakob Andersen

Fra : Anders Petersen

Dato : 27-10-02 22:18

> Kører du et antivirus program med en scriptblocking feature?

Jep :) Lyder mistænkeligt som om, at det er her den ligger begravet. MEn
jeg har netop slået NAV2002 fra - uden held. Fra min browser kan jeg stadig
køre diverse asp-filer, med undtagelse af førnævnte fil, der gør brug af
FSO - den står bare og kører og kommer ingen vegne...

/Anders

Fra : Jakob Andersen

Dato : 27-10-02 22:23

"Anders Petersen" <anders@NOSPAMgadefejer.dk> wrote
> Jep :) Lyder mistænkeligt som om, at det er her den ligger begravet. MEn
> jeg har netop slået NAV2002 fra - uden held.

Det må være det der er problemet, er du sikker på du har fået slået det fra?

Du kan blot nøjes med at slå scriptblocking fra:

<http://service1.symantec.com/SUPPORT/nav.nsf/aab56492973adccd88256945005523
55/399a443be88ce25788256a0e0068e180?OpenDocument>
<http://support.microsoft.com/?scid=kb;en-us;Q295375>

--
Jakob Andersen

Fra : Anders Petersen

Dato : 27-10-02 22:50

"Jakob Andersen" <jakob@effectus.dk> wrote in

> Det må være det der er problemet, er du sikker på du har fået slået
> det fra?

Jep, først scriptblokering og så hele NAV - blot for en sikkerheds skyld.
Men det viste sig, at en ordentlig genstart løste problemet.

Mange tak! (det kunne have taget mig lang tid at finde ud af det selv...)

/Anders