Tele2 mail relay hvordan?
Fra : Denver

Dato : 27-10-02 17:41

Hej,

Jeg bliver nok nødt til at skifte til Tele2's adsl løsning da Tiscali ikke
længere har styr på deres net, så jeg har massiv packet loss og flow stops.

En af de store fordele ved Tiscali er, at de ikke mener de er klogere end
deres kunder, og har derfor ikke som TDC, TELE2 mfl. lukket for trafik til
port25 (for derefter at åbne for mail relay).

Er der nogen som kender noget til de nødvendige skridt for at kunne køre sin
egen mail server på en Tele2 adsl forbindelse?

Tele 2 skriver om deres ADSL produkt

"Er alle porte åbne?
Nej, port 25 er lukket. Uni2 tilbyder sine kunder mulighed for at benytte
deres egen mailserver ved at benytte et UNI2 mail relay uden
meromkostninger."

Og Uni2 skriver,

http://www.uni2.dk/produkter/vis_artikel.php3?id=857&kategori=857

"30. Er alle porte åbne?
Nej, for at forhindre misbrug af mailservere (mail relay) er port 25 lukket.
Ønsker man at have sin egen mailserver skal man i DNS sætte en sekundær
mailserver (UNI2 mail relay server) ind."

Men hvad betyder det her konkret, hvad skal jeg gøre, hvad skal Uni2/Tele2
gøre? Kan jeg fortsat benytte mit domain navn i min mailadresse?

_D_

Fra : Listen

Dato : 28-10-02 03:45

> [...]
> Nej, port 25 er lukket. Uni2 tilbyder sine kunder mulighed for at benytte
> deres egen mailserver ved at benytte et UNI2 mail relay uden

Når ISPen har lukket for 25 skal der i DNS oprettes 2 MX record hvor den ene
har dit domain som postudveksler og den anden uni2 postudveksler. Alt det
her er rigtig godt forklaret på gratisdns.dk. Du får lige linket og kig så
under punkt 25:

http://www.gratisdns.dk/?size=400&side=30

Hilsen
Kim