Køler til CPU, ram og grafikkort
Fra : Bart Bendtsen

Dato : 27-10-02 16:55

Hej

Er det egentlig nødvendigt med kølere til ram og grafikkort?

Jeg synes det er meget svært at finde en god køler til CPU (Pentium 4 2000
og 2400 Mhz.

Jeg synes det bedste mærke på kølermarkedet er Thermal Take Technology
Silent og disse kølere er realtivt flotte og kvalitetsrige.

Men hvilken anbefaler I mig at vælge for jeg vil gerne have den allerbedste
køler af ThermalTake mærket og af silent-typen.

Jeg vil gerne have en køler der kan klare 3000 Mhz P4 processor helst uden
justeringsmuligheder for så får man jo bare en køler med mange ledninger.

Jeg har en Thermal Take Silent Storm socket 478-køler der er med lidt mange
ledninger og dims til at justere hastigheden fra 2050 til 6000 RPM men det
synes jeg er meget svært at installere på mit bundkort og jeg kan umuligt
finde vejledningen på deres hjemmeside.

Jeg har prøvet en Thermal Take Silent Viking til socket 478 P4 og denne er
meget nemmere med kun een ledning men meget svær at få køleren ud. Denne kan
kun klare max. 2400 Mhz hvilket synes jeg er for lidt.

Hvor mange RPM er det bedst til 2400 Mhz og 3000 Mhz (det hele med P4)?

Er det rigtigt at jo flere RPM jo mere levetid har cpu?

På forhånd mange tak for hjælpen!

Venlig hilsen Bart Bendtsen