Pentium 4 eller Mobile Pentium 4
Fra : Bart Bendtsen

Dato : 27-10-02 16:47

Hej

Jeg ved godt at Mobile Pentium 4 sparer strøm på den bærbare pc men jeg ved
ikke om denne type cpu har mindre kraft og begræsninger i forhold til
almindelig cpu Pentium 4?

Jeg forstår ikke hvorfor der både er Pentium 4 og Mobile Pentium 4 på
bærbare pc-markedet fordi det netop jo er Mobile Pentium 4 der burde bruges
eller er det pga. prisen/forskel på hastigheden?

Jeg vil også gerne vide had forskel er der mellem Pentium 4 og Celeron i
hastighed og brug?

Celeron er relativt billigere end Pentium 4 og at den er god til kontorbrug
og at Pentium 4 er god til krævende spil?

Mange tak for hjælpen på forhånd!

Venlig hilsen Bart Bendtsen

Fra : -=Madsen=-

Dato : 27-10-02 19:30

<------------------>
> [...]
bruges
> eller er det pga. prisen/forskel på hastigheden?

Hastigheden er den samme, en mobil cpu fra Intel kan regulerer hastigheden
efter hvad den har brug for, for at spare strøm på batteriet.. den har også
den fordel at den ikke bliver nær så varm som en alm. cpu

Og ja en mobil cpu er meget dyre så det er for at spare penge nogen sætter
alm cpu'er i bærbare

Fra : paul

Dato : 28-10-02 03:56

Findes der en P4 PC, hvor brugeren selv kan regulere farten og dermed spare
strøm og forlænge processorens levetid? Sådan en PC kunne jeg tænke mig at
have.

Fra : -=Madsen=-

Dato : 28-10-02 11:13

> Findes der en P4 PC, hvor brugeren selv kan regulere farten og dermed
spare
> strøm og forlænge processorens levetid? Sådan en PC kunne jeg tænke mig at
> have.

Ja det hedder speedstep

forlænge cpu'ens levetid ?? helt ærligt.... det er jo ikke det det går ud på
men på at spare strøm så man kan bruge sin bærbar i op til 4 timer mod kun
1½ time med en alm p4 i en bærbar...