stofa-logon ved opstart
Fra : Allan Weber

Dato : 27-02-01 16:34

Jeg vil gerne gøre sådan, at min linuxmaskine automatisk logger på stofanet
under opstart. Jeg har et lille logon-script som jeg benytter. Samtidig
benytter jeg Guarddog firewall, som automatisk startes op under opstart.
Jeg kan dog kun logge på stofa når min firewall er disabled, så scriptet
skal udføres før Guarddog startes.
Samtidig skal den opvendte proces ske ved nedlukning, altså at først
stoppes guarddog, og så logges der af stofanet.
Kan dette lade sig gøre, og hvordan?

mvh
Allan Weber

Fra : Mickey

Dato : 27-02-01 17:41

"Allan Weber" <weber@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Samtidig skal den opvendte proces ske ved nedlukning, altså at først
> stoppes guarddog, og så logges der af stofanet.

hvis du bruger de normale runlevel script skal du bare sørge for at de
respektive script har numre i den rigtige rækkefølge.

f.eks.

S20stofalogon
S21Firewall

og omvendt, når der lukkes ned

K20Firewall
K21stofalogoff

--
Mickey

Fra : Martin Skott

Dato : 27-02-01 17:29

Allan Weber <weber@mail1.stofanet.dk> writes:

> [...]
> Samtidig skal den opvendte proces ske ved nedlukning, altså at først
> stoppes guarddog, og så logges der af stofanet.

Du kan med fordel kigge nærmere på hvordan init fungerer. Jeg kan
forestille mig at du skal bruge to scripts (guarddog og stofa). Prøv
at kigge på nogle af de scripts du finder i /etc/rc.d/init.d/, så
skulle du gerne kunne se hvordan de skal opbygges.
Du styrer rækkefølgen med navnet på linket i den korrekte runtime
dvs. S80Stofa vil blive kørt før S90Guardog.
Det er ikke den bedste beskrivelse, men jeg håber du kan klare dig
igennem det. init man siden og lidt skelen til det der allerede er i
/etc/rc.d/ skulle være nok til at få dig igang

--
Martin Skott
Software Developer