Datoformat igen igen
Fra : JJ

Dato : 27-10-02 16:13

Jeg vil på en side ha' vist en oversigt over arrangementer med angivelse af
dato i formatet:

arrangement måned år.

Jeg har forsøgt med måned som tekstfelt ( i access ) og år i tal.
Det giver tilsyneladende problemer med sorteringen når det ønsked vist med
den nyeste dato 'verst og så faldende nedad.

Hvis jeg i stedet opretter et datofelt i access - hvordan skriver jeg så
formatet til databasen og kan det formateres så det ved udtræk
kommer til at stå som vist ovenfor (altså ikke nogen dag - kun måned og år).

Håber i kan hjælpe.

JJ

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 27-10-02 17:55

JJ escribió / skrev

> Hvis jeg i stedet opretter et datofelt i access -

God idé

> hvordan skriver
> jeg så formatet til databasen

du gemmer blot alle datoer som 01/mm/yyyy, altså som den første i hver
måned.

> og kan det formateres så det ved
> udtræk kommer til at stå som vist ovenfor (altså ikke nogen dag -
> kun måned og år).

joda, du kan lave et SQL udtræk som dette:

Select arrangement,month(din_dato),year(din_dato) order by year
(din_dato) DESC,month(din_dato) DESC

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann