OKI Okipage 4W under WinXP
Fra : Martin K

Dato : 27-10-02 16:16

Hej gruppe...

Jeg har i sidste uge købt en WinXP Pro DK Upgrade Student License... Jeg har
også en halvgammel printer som subj. siger. Jeg kan simpelthen ikke få den
til at køre med XP. Jeg har prøvet alle de drivere jeg kunne få fat på incl.
den officielle. I bedste fald sker der intet, men i værste fald kommer der
en grum fejlboks op hvor der står at parallelporten ikke er installeret og
man skal installere printerdriveren...

Hvad gør man. Så svært kan det sq ikke være. Det skal siges at der også
sidder en Scanner Plustek OpticPro 9636P på parallelporten samtidig. Det har
ikke været noget problem under hverken Win98 eller Win2000. Men det er det
altså nu... Scannere virker uden problemer.

Hvad gør man, på forhånd tak...

--
Martin K

Fra : Martin K

Dato : 27-10-02 16:25

Martin K wrote:
> I bedste fald sker
> der intet, men i værste fald kommer der en grum fejlboks op hvor der
> står at parallelporten ikke er installeret og man skal installere
> printerdriveren...

Skal lige tilføjes, at når denne kommer går der 5 min. ca. så booter dyret
spontant...

--
Martin K

Fra : Thomas Worm Madsen

Dato : 27-10-02 17:07

"Martin K" <kirschmeyer@REMOVETHIShotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvad gør man, på forhånd tak...

Har en printer magen til og har også bøvlet med at få den til at ville virke
under XP. Jeg fandt en XP driver op OKI's hjemmeside og det lykkedes mig
faktisk at printe ud. Den kommer dog gerne med fejlmeddelelsen (Den med
parrallelporten) når jeg starter spanden op, men det er også det. De
spontane boot's er jeg kommet over.

Så find driveren på OKI's side =)

MVH

Thomas

Fra : Peter Loumann

Dato : 27-10-02 18:10

On Sun, 27 Oct 2002 17:06:51 +0100, "Thomas Worm Madsen"
<thomas@wormmadsen.invalid.dk> wrote:

>Den kommer dog gerne med fejlmeddelelsen (Den med
>parrallelporten) når jeg starter spanden o

Det har OKI et vers om her

http://europe.oki.com/fcgi-bin/public.fcgi?pid=54&cid=1&chid=1&prid=232&pncid=8&nid=1201

inkl. en mulig kur

Fra : Martin K

Dato : 27-10-02 18:26

Peter Loumann wrote:

http://europe.oki.com/fcgi-bin/public.fcgi?pid=54&cid=1&chid=1&prid=232&pnci
d=8&nid=1201

> inkl. en mulig kur

Det står følgende:
[AddServices]
StartType=3 <- Change to this.

Men StartType er = 3 som default... hmmmm.... Ellers et sk*** godt forsøg
jeg nok ikke selv var kommet på...

--
Martin K

Fra : Thomas Worm Madsen

Dato : 27-10-02 19:21

> Men StartType er = 3 som default... hmmmm.... Ellers et sk*** godt forsøg
> jeg nok ikke selv var kommet på...

Det samme her :-/
Men som de skriver er det noget de formoder...

/Thomas

Fra : Martin K

Dato : 27-10-02 19:29

Thomas Worm Madsen wrote:
> Det samme her :-/
> Men som de skriver er det noget de formoder...

Hvis man henter de officielle drivere een gang til. Står der faktisk 2 som
standard. Det retter man så til 3. Installerer og genstarter, men det
hjælper sq ikke rigtig...

--
Martin K

Fra : Peter Loumann

Dato : 27-10-02 21:12

On Sun, 27 Oct 2002 18:26:24 +0100, "Martin K"
<kirschmeyer@REMOVETHIShotmail.com> wrote:

>Men StartType er = 3 som default... hmmmm.... Ellers et sk*** godt forsøg
>jeg nok ikke selv var kommet på...

Tjah - jeg havde samme fejl indtil jeg - af andre grunde - formaterede
disken og geninstallerede WinXp, nu på FAT32. Så hentede og
installerede jeg en lidt nyere version af driveren, fra den
internationale side, der tit er foran med versioner. Nu er fejlen
vistnok væk, har i hvert fald ikke set den endnu.

Til gengæld skaber dens Status Monitor sig nu. Den påstår, der ikke er
forbindelse til printeren (slukket eller plugget ud) og ændrer først
opfattelse, efter at jeg uden problemer har udskrevet flere sider. Den
mener så, patronen er tom, selv om den er helt ny og udskrifter
aldeles heller ikke tyder på det.

Så noget tyder på, OKI ikke rigtig kan eller gider printere til små
hjemmearbejdspladser. Dem har de jo også netop opgivet at udvikle
videre.

Fra : Martin K

Dato : 27-10-02 21:21

Peter Loumann wrote:
> [...]
> internationale side, der tit er foran med versioner. Nu er fejlen
> vistnok væk, har i hvert fald ikke set den endnu.

Jeg installerede XP for under een uge siden - også på FAT32.

> [...]
> opfattelse, efter at jeg uden problemer har udskrevet flere sider. Den
> mener så, patronen er tom, selv om den er helt ny og udskrifter

Monitoren bruger jeg ikke... kan ikke rigtig se et konstrutivt formål med
den.

> Så noget tyder på, OKI ikke rigtig kan eller gider printere til små
> hjemmearbejdspladser. Dem har de jo også netop opgivet at udvikle
> videre.

Det er synd, for hardware-mæssigt er det sq en fremragende lille og effektiv
printer... Men jeg er ved at miste modet, og løbe tør for idéer.

--
Martin K

Fra : Peter Loumann

Dato : 27-10-02 22:28

On Sun, 27 Oct 2002 21:20:42 +0100, "Martin K"
<kirschmeyer@REMOVETHIShotmail.com> wrote:

>Monitoren bruger jeg ikke... kan ikke rigtig se et konstrutivt formål med
>den.

Hvis den ikke lyver, er den meget praktisk. Den kan også lave en
hurtig rensning.

>Det er synd, for hardware-mæssigt er det sq en fremragende lille og effektiv
>printer...

Nu er min godtnok en 8w, men ja, den er ellers udmærket - og fhv.
billig.

Fra : Ukendt

Dato : 27-10-02 20:12

"Thomas Worm Madsen" <thomas@wormmadsen.invalid.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> faktisk at printe ud. Den kommer dog gerne med fejlmeddelelsen (Den med
> parrallelporten) når jeg starter spanden op, men det er også det. De

Jeg kan desvære ikke se det oprindelige indlæg her i dtext.news.tele.dk, og
jeg kan ikke besvare det i sunsite.dk (- ja her går det også godt)

Hvis du går ind på Oki´s hjemmeside www.oki.dk kan du hente en status
monitor og en driver.

Du skal installere driveren først (status monitoren er ikke nødvendig for at
printe).

Driveren installeres med "Tilføj printer" guiden, status monitoren har en
"setup.exe".

Du kan måske med fordel vælge "Okipage 4W Plus" istedet for "Okipage 4W".

Det kan godt være scanneren der driller, men også "Parallel port mode"
indstillingen i BIOS.

Hvis du installerer Okipage 4W Plus driveren skal "Parallel port mode" helst
være "ECP" - men ikke EPP

Hvis du installerer Okipage 4W driveren skal "Parallel port mode" helst være
"Standard" ( eller SPP / Normal / Compatible / Bi-direct - eller hvad det nu
hedder) .

Hvis du stadig har problemer kan du kontakte Oki på helpdesk@oki.dk eller
43666500

--
Kristian

Fra : Martin K

Dato : 27-10-02 20:27

kran wrote:
> Hvis du går ind på Oki´s hjemmeside www.oki.dk kan du hente en
> status monitor og en driver.

Jeps... der har jeg været...

> Du skal installere driveren først (status monitoren er ikke nødvendig
> for at printe).

Nej monitoren er som regel bare noget overflødig lir...

[SNIP - en masse gode råd]

Af hvad jeg kan se nu har jeg fået sagerne til at spille. Jeg hentede en
setupfil der hed 'Op4whyxe.exe', og fik XP til at lokalisere port mv. mens
jeg tvang dyret til at bruge 'min' driver. Efter endt installation kunne den
fandme udskrive en testside Det har den ikke villet før.

Anyway. Jeg takker mange gange for alle svar... mit problem blev løst!

--
Martin K

Fra : Martin K

Dato : 27-10-02 20:36

Martin K wrote:
> Anyway. Jeg takker mange gange for alle svar... mit problem blev
> løst!

Jeg må beklageligvis meddele at efter en genstart var fejlen der alligevel

Jeg prøver dine råd kran...

--
Martin K

Fra : Ukendt

Dato : 27-10-02 22:34

> Nej monitoren er som regel bare noget overflødig lir...

Du skal jo bruge status monitoren hvis du skal se status på printeren (fejl,
toner lav m.m.), printe rensesider eller nulstille tromletælleren.

--
Kristian

Fra : Bobby Sixkiller

Dato : 28-10-02 12:13

Har helt lignende problem med min Okipage 4w. Kører WinXP Pro SP-1 på FAT32
partition.
Har tidligere haft en lang mail-udveksling med OKI's danske supportsite. De
foreslog også at jeg prøvede at ændre i ini-filen, men uden effekt. Til
sidst gav de op.
Printeren virker ellers upåklageligt - skriver ganske fint ud, og de omtalte
reboots kender jeg ikke noget til. Dog får jeg også fejlmeddelsen med
"parallelporten ikke installeret" ved opstart. Irriterer mig lidt, men
efterhånden har jeg vænnet mig til det. Gode råd modtages med kyshånd.

Fra : Ukendt

Dato : 28-10-02 17:37

"Bobby Sixkiller" <Spammers@Will.Be.Shot> skrev i en meddelelse
> [...]
> "parallelporten ikke installeret" ved opstart. Irriterer mig lidt, men
> efterhånden har jeg vænnet mig til det. Gode råd modtages med kyshånd.

Har du prøvet at installere Okipage 4W Plus driveren ?

OSB ! Der må helst ikke være flere installations forsøg (Okipage 4W ikoner i
mappen "Printere"), afinstaller den/de drivere der ikke virker og start
forfra, - du kan evt. lave en system gendannelse til et punkt før
installations forsøget.

Prøv at kontrollere "Parallel port mode" i BIOS - se tidligere indlæg i
denne tråd.

--
Kristian

Fra : Martin K

Dato : 28-10-02 18:15

Bobby Sixkiller wrote:
> Har helt lignende problem med min Okipage 4w. Kører WinXP Pro SP-1 på
> FAT32 partition.

Præcis samme scenario der udspiller sig her på mit skrivebord. WinXP Pro SP1
på FAT32 samt en Okipage 4w.

> Har tidligere haft en lang mail-udveksling med OKI's danske
> supportsite. De foreslog også at jeg prøvede at ændre i ini-filen,
> men uden effekt. Til sidst gav de op.

Hmmm... det er ikk betryggende... så få jeg det nok aldrig til at virke som
den skal

> [...]
> fejlmeddelsen med "parallelporten ikke installeret" ved opstart.
> Irriterer mig lidt, men efterhånden har jeg vænnet mig til det. Gode

Sådan er det nu også her. Jeg er kommet over de spontane boots og skal nu
'bare' af med med den irriterende popup boks... Sådan noget kan gå mig på
nærverne. Det er som om man ikke har styr på sin maskine. Alt spinner bare,
alt er toporganiseret, og så kommer den sk*** fejlboks og blander sig!

Uretfærdigt!

--
Martin K