Ustabil grundet lav volt.
Fra : Troels Plougmann Ols~

Dato : 27-10-02 15:34

Hejsa,

Jeg har det problem, at mange af mine spil godt kan lide at "fryse" efter få
minutter - det går i stå, og lyden... Er bare underlig, går over i støj.

CPU temperatur er helt fornuftig, CPU'en taget i betragtning - en AMD
AthlonXP1800+ @ 1800+.

Bundkort: ECS K7S5A
Ram: 256 mb PQI

Har aldrig rigtig haft problemet før, men som det kan ses på det i dk.binaer
under tråden "Ustabil" postede billede, er mine volt ikke helt gode; jeg
synes min 3.3v og 5v er ret lave...

Er det min strømforsyning der gør at min computer er tåbelig - mener da at
mine volt plejer at være bedre - og lad nu være med at give RAM skylden, det
plejer jo at fungere fint.

Problemet er det samme i Windows 98, Windows 2000 og Windows XP.

--
Troels Plougman Olsen
puttitat*nospam*@adslhome.dk

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 27-10-02 15:43

> Har aldrig rigtig haft problemet før, men som det kan ses på det i
dk.binaer
> under tråden "Ustabil" postede billede, er mine volt ikke helt gode; jeg
> synes min 3.3v og 5v er ret lave...

Din 5V er rigtig rigtig pæn. Din 3,3V er en lille smule lav, men ikke
faretruende på nogen måde.

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : Michael Aggerholm, B~

Dato : 27-10-02 16:15

"Troels Plougmann Olsen" <puttitat@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa,
>
> Jeg har det problem, at mange af mine spil godt kan lide at "fryse" efter

> minutter - det går i stå, og lyden... Er bare underlig, går over i støj.

En af mine kammerater havde samme problem, nogle gange gik den endda ned,
ved at spille WinAmp.
Lyden gik over i et loop, der bare blev ved.

> CPU temperatur er helt fornuftig, CPU'en taget i betragtning - en AMD
> AthlonXP1800+ @ 1800+.

Hans temperatur var også god

> Bundkort: ECS K7S5A
> Ram: 256 mb PQI

Han har samme bundkort, og 512MB PQI SD PC133 Ram (+ 128MB ukendt SD PC133
ram, som han har haft pillet ud et stykke tid, da han troede det kunne være
dem, men de virker vist fint).
Er dine ram DDR eller SD?

> Har aldrig rigtig haft problemet før, men som det kan ses på det i
dk.binaer
> under tråden "Ustabil" postede billede, er mine volt ikke helt gode; jeg
> synes min 3.3v og 5v er ret lave...

Vi har godt nok ikke tjekket volt, men havde en lille formodning, om at det
kunne være PSU'en den var galt med.

> [...]
> mine volt plejer at være bedre - og lad nu være med at give RAM skylden,

Prøver lige at give rammene skylden

Han har skiftet grafikkort, fordi han troede, det blev for varmt, men
problemet fortsatte.

En dag vi prøvede at fejlfinde, gik det helt galt, og PC'en ville slet ikke
starte op.
Vi troede vi havde pillet for meget, og havde brændt noget af, og prøvede
CPU i min PC.
Den virkede fint.

Så prøvede vi med 512MB blokken, og det var den, der var brændt af.

Siden fandt vi ud af at mobo også virkede fint.

Om ustabiliteten også skyldes ram, ved vi ikke med sikkerhed, for de er som
sagt brændt af, og han har siden købt nyt kabinet, så PSU kan også have haft
en finger med i spillet, men jeg vil foreslå dig at prøve med nogle andre
ram, og se om problemet forsvinder (hans ram fejlede jo heller ingenting i
starten).

Hvis det virker, må rammene jo være ved at gå sig en tur.

Om det så skyldes PSU, eller måske SD Ram slottet i mobo, skal jeg ikke
kunne sige med sikkerhed.

> Problemet er det samme i Windows 98, Windows 2000 og Windows XP.

Ja sikkert, jeg er næsten sikker på at det er et hardware problem

Mvh Michael

Fra : Michael Aggerholm, B~

Dato : 27-10-02 23:42

"Michael Aggerholm, Brabrand" <maggerholm@FJERNESstofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3dbc02d2$0$819$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...

[Klip en masse]

Nyeste undersøgelser viser, at det ikke var nok at skifte rammene ud.

Der er tilsyneladende endnu et problem, da den fryser i installationen af
Windows.

Vi hælder til at mobo er mere eller mindre defekt.

Mvh Michael

Fra : Troels Plougmann Ols~

Dato : 28-10-02 00:28

> Vi hælder til at mobo er mere eller mindre defekt.

Okay, kan en BIOS update måske hjælpe?

Jeg har dog ingen problemer med Windows inst. - det forløber altid
fejlfrit...

Har du ikke et program, du kan maile, til at teste om ramstangen er defekt
med?

// Troels