Spørgsmål vedr. Alex.
Fra : Prinz Ali

Dato : 27-10-02 13:21

Hejsa alle.
Her i huset går det fint med Alex, min Blue Russian.
Hun trives godt, vi leger en del, hun splitter min lejlighed af osv.

Hvis jeg sidder og arbejder med min computer så danser hun rundt på
tastaturet. Hvis jeg skal på WC løber hun i forkøbet og hopper op på sædet
og så op i vasken (Husk at slå brættet ned!). Når jeg vågner om morgenen
ligger hun på det stykke hovedpude der er frit. Hvis jeg kalder kommer hun
for det meste... Alt det her går jeg stærkt ud fra er gode tegn, men hvis
jeg tager hende op og ligger hende på mit skød er det ydderst sjælent at hun
blivver der... For det meste springer hun ned lige når jeg har givet slip.
Kan det her tyde på at hun ikke er helt tryk ved mig, eller er det simpelt
fordi hun er så mega aktiv at hun ikke har tid til at bare ligge stille?

Hvis vi leger udbrydder hun fx en "underlig angrebs lyd", det er sådan jeg
ville forklare det, og løber så hurtigt hun kan ud af stuen, og så 3
sekunder efter kommer hun igen, det er helt som det skal være ikke?

Mange tak
-Ali

Fra : Niels Peter

Dato : 27-10-02 13:38

"Prinz Ali" <news@prinzali.dk> skrev i en meddelelse news:3dbbda0c$0$34841$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> fordi hun er så mega aktiv at hun ikke har tid til at bare ligge stille?

Det er sikkert et tegn på, at hun er i en alder, hvor det godt nok er hyggeligt at nusse/blive nusset, men man har sandelig ikke tid til det for længe ad gangen ...
Så jeg tror, du kan forvente en ændring, når hun bliver voksen.

> Hvis vi leger udbrydder hun fx en "underlig angrebs lyd", det er sådan jeg
> ville forklare det, og løber så hurtigt hun kan ud af stuen, og så 3
> sekunder efter kommer hun igen, det er helt som det skal være ikke?

Ja, det lyder som hun leger et eller andet med dig, hvor du godt kan udfylde din rolle uden at vide hvad den går ud på

Det lyder som en rigtig dejlig mivver )

Niels Peter

Fra : Helle Nielsen

Dato : 27-10-02 13:48

"Prinz Ali" <news@prinzali.dk> wrote in message
> [...]
> ville forklare det, og løber så hurtigt hun kan ud af stuen, og så 3
> sekunder efter kommer hun igen, det er helt som det skal være ikke?

Hejsa.

Jow det hele er som det skal være - rigtig gode tegn du beskriver. Hvorfor
hun ikke vil ligge på dit skød kan altså med stor sandsynlighed godt være
fordi hun ikke har ro i rumpen til det *g*

VH Helle

Fra : Prinz Ali

Dato : 28-10-02 07:15

Tak for alle svar..

Det ser vist helt ok ud.
Jeg havde ikke på fornemmelsen at hun ikke havde det godt, men måske at hun
ikke var helt ok med mig, men det har hun så alligevel

-Ali

Fra : Birgitte Krogh

Dato : 27-10-02 13:53

Hej Ali!

Prinz Ali skrev i meddelelsen
> [...]
>ligger hun på det stykke hovedpude der er frit. Hvis jeg kalder kommer hun
>for det meste... Alt det her går jeg stærkt ud fra er gode tegn,

Det vil jeg også gå stærkt ud fra.

> [...]
>fordi hun er så mega aktiv at hun ikke har tid til at bare ligge stille?

Hun lyder nu ikke, som om hun er specielt utryg ved dig, når hun sover på
din hovedpude mens du ligger på den også... jeg tror snarere, hun er af den
type, der nok selv skal bestemme, hvornår og hvor hun vil ligge og putte.
En af vores katte (Europé) er meget aktiv, og er altid med, hvor der sker
noget, men sætter man sig ned med ham på skødet, springer han ned på gulvet
med det samme. En sjælden gang lægger han sig selv på skødet af en, men kun
hvis man har siddet _helt_ stille i _lang_ tid inden da, og absolut kun,
hvis han er i humør til det. Er det fræsetid, kan man godt glemme det.

>Hvis vi leger udbrydder hun fx en "underlig angrebs lyd", det er sådan jeg
>ville forklare det, og løber så hurtigt hun kan ud af stuen, og så 3
>sekunder efter kommer hun igen, det er helt som det skal være ikke?

Det har jeg ikke lige hørt om før, men mon ikke det bare er hendes måde at
lege på?

Hilsen Birgitte

Fra : Prinz Ali

Dato : 27-10-02 15:14

Altså hvis hun ikke kunne li legen ville hun vel ikke komme tilbage igen..

-Ali

Fra : Niels Peter

Dato : 27-10-02 17:55

"Prinz Ali" <news@prinzali.dk> skrev i en meddelelse news:3dbbf4cf$0$28813$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Altså hvis hun ikke kunne li legen ville hun vel ikke komme tilbage igen..

Jeg tror det er en leg, der går ud på at gøre dig forvirret )

Niels Peter

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 27-10-02 14:09

In article <3dbbda0c$0$34841$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Prinz Ali
<news@prinzali.dk> wrote:

> [...]
> fordi hun er så mega aktiv at hun ikke har tid til at bare ligge stille?

Hej Ali

Mine katte har altid opført sig sådan - især Donna, der er den mest
"stolte" af dem. (De er 6 år nu) Jeg skal aldeles ikke bestemme hvornår
de skal ligge på skødet! Det skal de selv. Basta! Når de kommer selv er
der nemlig ingen problemer - så ligger de der gladeligt i timevis
(bogstavelig talt!) og kigger bebrejdende på mig, når jeg på et
tidspunkt er _nødt_ til at rejse mig
Og trygge ved os - jo det er de. De flytter sig ikke en tomme om man så
kommer bærende på et helt flyttelæs. For selvfølgelig går vi da udenom
- og er der ikke plads til det, træder vi vel over dem... hvor svært
kan det være? *ggg*

Fra : Kate

Dato : 28-10-02 00:10

Jeg kan kun tilsluute mig koret om at hun virker som en helt tryg og
glad kat.
Mowgli gider heller ikke ligge på skødet, heller ikke selvom han
faktisk er kørt træt. Han er en rigtig kælegris når han har tid og
lyst, men ligge skødet vil han altså ikke. Når vi skal kæle ligger han
enten ved siden af mig eller også vandrer han frem og tilbage og gnider
sit hoved mod min hånd.
Faktisk er det her kun Lante, somalien, som gider ligge på skødet eller
dvs snarere på skulderen, det er det ultimativt bedste sted at hænge.

--
Kate

REMOVE skal ikke fjernes ved svar
REMOVE nothing on answer