RDRAM - plassering
Fra : news.k-net.dk

Dato : 27-10-02 12:43

Hejsa har netop købt 2 ekstra blokke af RDRAM pc800 256Mb. I maskinen sidder
der nu 2*128 Mb. mit spørgsmål er så, skal de 2*256 sidde på en bestemt
plads for at få mest ud af dem? tænkte om det var bedst at sætte dem som
følgende ! (det er et asus P4T jeg har)

channal A : RimmAl = 256 Mb
channal A : RimmA2 = 128 Mb
channal B : RimmBl = 256 Mb
channal B : RimmB2 = 128 Mb

Eller skal jeg blot lade de to 128ere sidde som de sidder nu i A1 & B1 ?
eller er det bedere som overstående ? (ps får føst rammene i løbet af de
næste par dage)

Mvh TR

Fra : Jan Johansson

Dato : 27-10-02 13:51

Det kommer an på om de gamle RDRAM har samme hastighed som de nye. Hvis de
har ville jeg sætte dem sådan her:

channel A : RimmAl = 256 Mb
channel A : RimmA2 = 256Mb
channel B : RimmBl = 128 Mb
channel B : RimmB2 = 128 Mb

Jan Johansson
Kasserer & Teknisk konsulent
EDUCARE Philippines

Fra : -ZyklonB-

Dato : 27-10-02 20:44

Hej.

Sådan køre jeg på mit Asus kort. Efter Asus (A1 til B1) (A2 til B2)

channal A : RimmAl = 256 Mb
channal A : RimmA2 = 128 Mb
channal B : RimmBl = 256 Mb
channal B : RimmB2 = 128 Mb

Jeg har også prøvet engang at blande PC600 og PC800 så køre det hele bare
PC600,

Men skal også sætte på samme måde.

MVH

Brian Hansen

Fra : news.k-net.dk

Dato : 27-10-02 22:27

Tak for svarene ! - jeg har lige snakket med en jeg kender som arbejder med
samling af computer, og han gav også den melding ! - så holder mig til den-
den an

Hilsen TR