Gammelt vand
Fra : USH

Dato : 27-10-02 11:56

Lad os nu sige at man fylder en 25L dunk med 25L vand fra hanen og lader den
stå udendørs i læ og skygge fra torsdag til mandag eller tirsdag (godt en
lille uge). Hvor sjovt er det så at drikke det vand bagefter?

Hvis det er farligt / ulækkert vil jeg meget gerne have svar i dag, da jeg
så skal brokke mig en hel del i morgen.

#USH#

Fra : Peter Knutsen

Dato : 27-10-02 13:02

USH wrote:

> Lad os nu sige at man fylder en 25L dunk med 25L vand fra hanen og lader den
> stå udendørs i læ og skygge fra torsdag til mandag eller tirsdag (godt en
> lille uge). Hvor sjovt er det så at drikke det vand bagefter?

Er dunken ren? Hvis den er helt ren indeni, så bliver dit største
problem formodentlig at vandet er blevet afiltet og derfor smager
lidt grimt - det kan du afhjælpe ved at ryste den.

For at bakterier skal formere sig i dunken, skal der dels være
bakterier i dunken, og dels noget som bakterierne kan leve af,
dvs. kulhydrat og næringsstoffer. Postevand indeholder såvidt
jeg ved ingen eller ganske få bakterier, og slet intet baktusse-
foder, så det afhænger af om dunken er gjort ordentlig ren.

> Hvis det er farligt / ulækkert vil jeg meget gerne have svar i dag, da jeg
> så skal brokke mig en hel del i morgen.

Ryst dunken grundigt så vandet bliver iltet, så smager der bedre.

--
Peter Knutsen

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 27-10-02 23:20

Peter Knutsen <peter@knutsen.dk> skrev
bl.a.....> Er dunken ren? Hvis den er helt ren indeni, så bliver dit største
> problem formodentlig at vandet er blevet afiltet og derfor smager
> lidt grimt - det kan du afhjælpe ved at ryste den.

Han skal da drikke f ø r han ryster den...
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Peter Knutsen

Dato : 29-10-02 03:06

"Preben Riis Sørensen" wrote:

> Peter Knutsen <peter@knutsen.dk> skrev
> bl.a.....> Er dunken ren? Hvis den er helt ren indeni, så bliver dit største
>
> Han skal da drikke f ø r han ryster den...

"Den" henviser helt klart til "dunken", så du kan godt ta' din
perverse tankegang og gå et andet sted hen

--
Peter Knutsen

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 27-10-02 14:33

USH wrote:

> [...]
> lille uge). Hvor sjovt er det så at drikke det vand bagefter?
>
> Hvis det er farligt / ulækkert vil jeg meget gerne have svar i dag, da jeg

Hvis det er en bensindunk, så smager vandet af bensin.