Dybe links med javascript i en rammeside
Fra : Søren Buus

Dato : 27-10-02 12:05

Jeg har set på http://tvtool.info/index_e.htm at programmøren er
i stand til at lave "dybe links" med bevaring af menuen til trods
for at siden er lavet med et frameset. Eksempel:
http://tvtool.info/english/tvchips_e.htm

På min hjemmeside www.3Dkort.dk kan man kun starte på index.htm
siden da man ellers mister man al frame kode. Eksempel:
www.3dkort.dk/CPUid.htm (der mangler bl.a. menu og sidehoved).
Bemærk at jeg på en del sider har lavet et javascript der gør det
umuligt at starte på siden (brugeren sendes direkte til
index.htm)

Er der nogen der kan forklare dette "trick" for mig? Jeg
foretrækker nemlig frames i stedet for tabeller, men det har
altid ærgret mig at jeg ikke kunne give folk dybe links til
undersiderne.

Kom endelig med spørgsmål hvis du mener jeg der er noget jeg ikke
har gjort helt klart.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Niels Andersen

Dato : 27-10-02 18:39

Søren Buus wrote in <apgh8l$t7b$1@sunsite.dk>:
> [...]
> i stand til at lave "dybe links" med bevaring af menuen til trods
> for at siden er lavet med et frameset. Eksempel:

På hver enkelt underside har han denne stump javascript (sådan ca.):

if (top.frames.length == 0) top.location.href="/frameset.htm?"+document.URL;

På frameset-siden har han så noget i stil med dette:

if (top.location.search.slice(1)=="http://home.wtal.de/electronic/")
top.location.href="http://home.wtal.de/electronic/"
else
if (self.name == "")
window.setTimeout("top.frames[4].location.href=top.location.search.slice(1)",400);
else
window.setTimeout("self.frames[4].location.href=self.location.search.slice(1)",400);

Det er vist det hele. :)

--
Mvh.

Niels Andersen