MS Windows
briani 27239
XP PRO Startdiskette
Fra : Jens Jensen

Dato : 27-10-02 10:08

Jeg kører Win98SE, men vil gerne formatere harddisken og starte med at
installere Windows XP Pro, som jeg har på en cd. Men jeg mangler en
opstartsdiskette, der vil tage imod en ren XP installation.
Hvem ved hvad jeg skal gøre.

Jens Jensen

Fra : Jens Jensen

Dato : 27-10-02 10:17

Selvfølgelig mener jeg en ren XP PRO installation.

Jens Jensen

Fra : Edmund

Dato : 27-10-02 10:22

Jens Jensen wrote:
> Selvfølgelig mener jeg en ren XP PRO installation.
>
> Jens Jensen
> "Jens Jensen" <JensJensen626@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Sæt bios til at boote din XP cd, så kan du i starten af installation
vælge at slette disk eller partition.

--
Mvh Edmund

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 27-10-02 12:40

> Selvfølgelig mener jeg en ren XP PRO installation.
>
> Jens Jensen
> "Jens Jensen" <JensJensen626@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Boot på din windows cd. Når du gør det, kan du både formatere osv direkte
fra cd.en
Det kan evt. være nødvendigt lige at smutte en tur i Bios og ændre
bootrækkefølgen, så den booter først på dit cdrom drev.
Alternativt kan man hente 6 bootdisketter hos MS eller på www.bootdisk.com

Kurt

Fra : Pico

Dato : 27-10-02 16:16

Jens Jensen wrote:
> [...]
> installere Windows XP Pro, som jeg har på en cd. Men jeg mangler en
> opstartsdiskette, der vil tage imod en ren XP installation.

Du kan fint bruge Win 98 startdiskette, hvis du bare husker at have
format.com og smartdrev.exe på disketter, det behøver ikke være
på Win 98 disketten, mener ikke de kan være der begge 2.
Når du har formateret navigere du frem til I386 mappen og så til
winnt.exe der kan starte instalationen fra dos. Den vil meget hurtigt
komme og sige at det tager en pokkers tid uden smartdrev installeret,
så det gør du bare og så får du Win XP installeret som en ren instal.
Pico

Fra : Olesen

Dato : 27-10-02 16:25

"Pico" <Pico@post9.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Kan du ikke boote fra CD'en ?
Under start skal du så vælge NTFS (hurtig) formattering og så burde
du være kørende ?

Fra : Hans

Dato : 27-10-02 16:42

"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> wrote in message

> Kan du ikke boote fra CD'en ?
> Under start skal du så vælge NTFS (hurtig) formattering og så burde
> du være kørende ?

Hvis der ikke er behov for sikkerhed på brugerniveau er der ingen grund til
at vælge NTFS på en almindelig arbejdsstation. NTFS er stadigvæk langsommere
end FAT32 på grund af de ekstra filattributter og mindre klyngestørrelse.

--
mvh, Hans

Fra : Olesen

Dato : 27-10-02 16:47

"Hans" <fast@NOSPAM2night.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
langsommere
> end FAT32 på grund af de ekstra filattributter og mindre klyngestørrelse.

Man bør køre NTFS hvis dette er muligt, da fordelene
overstiger ulemperne.

MVH

Fra : Hans

Dato : 27-10-02 16:49

> "Hans" <fast@NOSPAM2night.dk> skrev i en meddelelse

> til
> langsommere
>

> Man bør køre NTFS hvis dette er muligt, da fordelene
> overstiger ulemperne.

Argumentet er modtaget, men vi er ikke enige.

--
mvh, Hans

Fra : Leony

Dato : 30-10-02 13:07

> Man bør køre NTFS hvis dette er muligt, da fordelene
> overstiger ulemperne.

Der er dog ikke nogen grund til at gøre det, hvis man anser fordelene som
urelevante/ikke brugbare.
Personligt ser jeg ingen fordel ved NTFS, ved godt at det er der nogen der
gør.
Min XP maskine kører fint som FAT32 og det bliver den ved med.
Min 98'er kører også FAT32 (åbenlyst), har heller ikke savnet FAT32 fordele
på denne.
Har aldrig mistet data eller haft nogen problemer af noget art med FAT32 -
tværtimod.
Kører nu på 3. år uden problemer med FAT32.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/