MS Windows
briani 27239
Dual boot, Windows XP og Win98SE
Fra : DWM

Dato : 27-10-02 09:41

Hejsa,

Jeg kører som topic siger med XP og 98SE i dual boot. Nu er jeg så
efterhånden blevet så glad for XP at jeg vil slette 98SE. Kan der
forekomme nogle problemer ved dette? Jeg vil også gerne have
fjernet 98SE som valg ved opstart af PC så er det vel bare at
ændre boot.ini på XP partitionen eller hvad?

Min boot.ini ser sådan ud som det er nu:

[boot loader]
timeout=20
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS=
"Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect

På forhånd tak,
/Kenneth Iversen

Fra : Edmund

Dato : 27-10-02 10:13

--
Mvh Edmund
"DWM" <no.valid.email.address@for.you.duh> skrev i en meddelelse
> [...]
> [operating systems]
> multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS=
> "Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect

Med denne boot.ini kan du da ikke starte win98, så du har allerede løst
problemet.

Har du win98 på dit d-drev, siden du har XP på C.
Så er det jo nemt at slette win98, og så lave boot.ini som den er i dit
indlæg

Mvh Edmund