Fryser under netværk spil.
Fra : MaRk

Dato : 27-10-02 00:00

Hej

Jeg har lige købt nyt indmad til min pc, jeg købte en xp 1600, ecs k7s5a,
titankkøler, 256mb ram.

Men det går ikke så godt, det første jeg installerede efter mit post det var
colin macrea 2.0 så jeg kunne spille lidt netværk, mod min far som have fået
min duron 800 i sin, men min fryser konstant, efter vi har spillet i max 3
min. så fryser min og der er ikke andet at gøre end at slukke og tænde, hvor
imod min fars duron 800 med tnt grafik køre det fint. Vi har prøvet samme
opsætning af grafik.
Jeg har prøvet 2 forskellige detonator drivere, 28,32 og 30.et-eller-andet.
Hvad er der galt med min pc??

Min pc:
xp 1600
k7s5a bundkort vers. 3.1
geforce 3 ti-200
256mb sd-ram pc 133
40 gb seagate
sb live pci 128.
windows xp pro.

Mvh
MaRk

Fra : Devast8or

Dato : 27-10-02 00:30

Har du tjekket at den ikke bliver for varm?

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : McDonald´s

Dato : 27-10-02 09:41

Da det jo kun er periodisk....kunne godt tyde på at der er noget af dit
hardware der bliver for varmt...kan evt. være dit vga-kort....

McD

Fra : MaRk

Dato : 27-10-02 10:46

Hej

Det kan godt være temp. jeg prøvede atm pille den ene side af og så frøs den
ikke, da jeg satte den på igen frøs den Temperaturen var 50 grader da
jeg gik ind i bios efter nedbrydet.
Hvordan tjekker jeg mit grafikort??

mvh
MaRk

Fra : Michael Holm

Dato : 27-10-02 13:08

kær en spil-demo, og sæt fingeren på køleren på grafikkortet.
hvis du ikke kan holde fingeren på den, er den for varm.

--mic

Fra : hej

Dato : 27-10-02 13:19

> [...]
> opsætning af grafik.
> Jeg har prøvet 2 forskellige detonator drivere, 28,32 og

Jeg har været ude for det samme med min maskine med samme bundkort., den
frøs også under spil
.. Hvor mange ram blokke har du i den??
Hvis du har 2 blokke i ligger dit problem der ( måske. Det hjalp på min, da
jeg tog den ene blok ud af maskinen . Det vist sig at dette bundkort kan
have problemer med at køre med 2 blokke (+ så meget andet har jeg hørt.) ,
så jeg fik et nyt bundkort . på garentien . Jeg gik så over på ddr ram
istedet..

Hilsen Søren

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 28-10-02 05:16

MaRk wrote:

> [...]
> opsætning af grafik.
> Jeg har prøvet 2 forskellige detonator drivere, 28,32 og 30.et-eller-andet.

Er din PSU stor nok?
Hvis du ikke ved det, hvilket kabinet er det?
Måske et interrupt-problem, prøv at hive lydkortet ud, eller flytte det
til et andet PCI-slot.
Ditto med netkortet.

> k7s5a bundkort vers. 3.1

Personligt ville jeg aldrig have et bundkort fra ECS, men hver sine lyster.

Test evt. ram'en med memtest86. (www.memtest86.com)

> sb live pci 128.

Jeg anede ikke at der fandtes en 128'er af Live-kortene..?
Mon ikke det bare er et alm. SB PCI 128?