Hjælp til visning af ranges
Fra : Martin_P

Dato : 26-10-02 23:18

Hej NG,

Håber i kan hjælpe mig - igen....

Det drejer sig om at jeg har en databse, hvori jeg har f.eks 50
entries.

Det jeg gerne vil er at få vist en side - show.asp - hvor der bliver
vist først de først 9 hits - fra 1-9 - dernæst de næste 9 hits - fra
10-19 osv....
den sidste side skal bare vise resten - dvs - under 9 hits
Jeg har følgende kode:

<%
taellerid = request.querystring("id")

if taellerid = "" then
taellerid = 0
end if

Set Conn = server.createobject("ADODB.Connection")
Conn.open "DSN=database"

sql = "Select * from standard order by id asc;"
Set rs = Conn.execute(sql)

strSQL = "SELECT COUNT(ID) AS Antal FROM standard"
Set rs1 = Conn.Execute(strSQL)

taeller = 0
tal = rs1("antal") - taellerid

if tal\8 > 0 then
i = request.querystring("id")
j = taellerid + 8
end if

if tal\8 = 0 then
i = request.querystring("id")
j = tal mod 8 + i
end if

for k = i to j

sql = "Select * from standard where id = " & k
Set rs = Conn.execute(sql)
%>
jeg bruger <a href="show.asp?id=X"> hvor X er den første id jeg vil
have vist på den side...

Og det virker sådan set godt nok - på nær hvis man sletter en post i
midten af databasen - for så fyrer den jo sql'en af mod et id nummer
der ikke eksisterer...

Der MÅ være en nemmere måde - aner bare ikke hvilken - PLEASE
hjælp.....

Martin_P

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 27-10-02 14:35

Martin_P skrev:

> Det jeg gerne vil er at få vist en side - show.asp - hvor der
> bliver vist først de først 9 hits - fra 1-9 - dernæst de næste
> 9 hits - fra 10-19 osv....

Søg på paging af recordset - der er masser af tutorials til den
slags.
--
Jens Gyldenkærne Clausen
MF (medlem af FIDUSO - www.fiduso.dk)

Fra : Jakob Andersen

Dato : 27-10-02 15:16

"Martin_P" <martin_pXXX@vip.cybercity.dk> wrote

<http://activedeveloper.dk/aspdigital/kapitel2/paging.asp>

--
Jakob Andersen

Fra : Martin_P

Dato : 28-10-02 07:40

><http://activedeveloper.dk/aspdigital/kapitel2/paging.asp>
Tusind tak - jeg anede ikke det hed paging - jeg har fået lavet det nu
- tak igen!

Martin_P