problem med ASP
Fra : GR8

Dato : 26-10-02 22:56

Jeg har de siste 2 dage prøvet alt for at få det til at virke men
det vil ikke.
jeg får denne fejl:
ADODB.Connection.1 error '800a0bb9'

The application is using arguments that are of the wrong type,
are out of acceptable range, or are in conflict with one another.

/war/ClanWars.asp, line 4

og min linje 4 er her:
myConn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" &
Server.MapPath("/database/clanwars.mdb")

Databasen ligger på hotelet som under stytter nesten alt
Håber at der er nogle der kan hjælpe mig..

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : dennis overskov

Dato : 26-10-02 23:27

GR8 wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
>
> og min linje 4 er her:
> myConn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" &
> Server.MapPath("/database/clanwars.mdb")

prøv denne her

Fra : Jørn Andersen

Dato : 27-10-02 12:50

Og hvad er så lige forskellen?

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : dennis overskov

Dato : 27-10-02 21:09

Jørn Andersen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> On Sat, 26 Oct 2002 22:27:21 +0000 (UTC), dennis overskov
> <d.o@micropage.dk> wrote:

her
myConn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" &

og her Conn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" &

> Og hvad er så lige forskellen?

Dennis

Fra : Jakob Andersen

Dato : 27-10-02 21:12

"dennis overskov" <info@micropage.dk> wrote
> her

Den eneste forskel er at du har tager mere af koden med, jeg er ganske
sikker på at GR8 også har ovenstående med da hans fejl netop er en fejl fra
connectionobjektet!

--
Jakob Andersen

Fra : Jakob Andersen

Dato : 27-10-02 15:15

"GR8" <gr8@dftfd.dk> wrote
> [...]
>
> og min linje 4 er her:
> myConn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" &
> Server.MapPath("/database/clanwars.mdb")

Hvordan ser koden omkring linie 4 ud, noget kunne tyde på at du får sat en
forkert værdi i et af connection objektets properties.

--
Jakob Andersen

Fra : Carsten Suurland

Dato : 06-11-02 23:03

Prøv i din default.asp at lave følgende:

If Application("DBPath") = vbNullstring Then
Application("DBPath") = Request.ServerVariables("APPL_PHYSICAL_PATH") &
"database\clanwars.mdb"
End If

I den side hvor du skal åbne databasen gør du følgende:
Dim DB
Set DB = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
DB.Open "User ID=;Password=;Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=" &
Application("DBPath")

....så skulle det virke

/Carsten