PHP og JPEG billede info.
Fra : Lars Brink

Dato : 26-10-02 22:40

Hej!

Jeg har lavet et sæt af scripts som faktisk er et lille CMS system. Det er
noget af det første jeg laver så det kan sikkert laves meget bedre,
hurtigere og sikre.

Der er blandt meget andet et billede fremviser system med beskrivelser etc.
Jeg ville godt have sådan jeg med PHP kan vise alle de data som et JPG
billede har sammen med beskrivelsen. Hvordan finder jeg den med PHP?

Mvh,

Lars Brink

Fra : Mads Jensen

Dato : 27-10-02 00:04

Hej

> [...]
> Jeg ville godt have sådan jeg med PHP kan vise alle de data som et JPG
> billede har sammen med beskrivelsen. Hvordan finder jeg den med PHP?

http://dk.php.net/image ville nok være et meget godt sted at kigge
Prøv at lave en <?php phpinfo(); ?> og check om GD Image er installeret, for
så kan du bare gå videre derfra

mvh.
Mads Jensen

Fra : jol

Dato : 27-10-02 13:48

> http://dk.php.net/image ville nok være et meget godt sted at kigge
> Prøv at lave en <?php phpinfo(); ?> og check om GD Image er installeret,
for
> så kan du bare gå videre derfra

Og understøtter din server EXIF fremvisning, da kan få ekstremt mange data
ud om dit billede
http://www.php.net/manual/en/function.read-exif-data.php

Fra : Lars Brink

Dato : 27-10-02 15:53

Hej!

> Og understøtter din server EXIF fremvisning, da kan få ekstremt mange data
> ud om dit billede http://www.php.net/manual/en/function.read-exif-data.php

Jeg bruger en Apache 2 på en Win32 server men jeg fik slået EXIF til på den.
Mangler dog lige nogle billeder som har noget information først

Tak for svarene det var lige det jeg skulle bruge for at komme videre.

Mvh,

Lars