Zywall 10 <--> Orange ADSL
Fra : Ulrik

Dato : 26-10-02 20:44

Hejsa.

Er der mon nogen der kan hjælpe eller evt. har lidt erfarring med en Zyxel
Zywall 10 på Orange's ADSL.
Spørgsmålet er vel om det overhovedet kan lade sig gøre at bruge Zywall'en
hos Orange?
Jeg har den helt gamle ADSL løsning med et Alcatel Home Touch Ethernet Modem
der kalder op via PPTP. Lige som med de gamle modems.
Manualen er jo simpel nok. ADSL modem skal gå ind i WAN porten (uplink skal
være off). LAN går ned i min switch som derefter går ud til 3 andre
maskiner. Derefter kører man setup wizard'en som jo næsten ikke kan
misforståes.

Jeg har kæmpet i mange dage for at få Zywall'en til at køre med Orange's
ADSL - uden positivt resultat. Jeg kan dog godt fuske mig frem til at lave
en gammeldags modem opkalds connection fra mit skrivebord, men så kan jeg jo
ikke dele forbindelsen på Zywall'ens DHCP netværk. Man kan heller ikke
downloade blocking-lister, synkronisere tid osv i Zywall'en - og det
vigtigste - firewall'en ser heller ikke ud til at virke med min
fusker-forbindelse, så det er nok ikke den rigtige måde at gøre det på.
Jeg har forstået det sådan at Zywall'en vil fungere som opkalds-forbindelsen
når man snakker om PPTP, men der sker som sagt intet her? Kan se i status
menuen at WAN er IDLE og prøver at kalde (DIAL) hvert 30. sekund, men bliver
så IDLE igen?

Det interne LAN virker perfekt - det tog 5 minutter at få det til at køre

Nogen der kan komme med et tip, lidt hjælp, forslag eller løsningen ville
det jo være skønt.

Jeg vil da også gerne høre om der er andre der evt. har fået Zywall'en til
at virke hos andre ADSL ISP'ere. Måske er man tvunget til at skifte udbyder
fordi jeg er tvunget til at bruge VPN delen arbejdsmæssigt - så det skal
bare virke.

/Ulrik

Fra : Ulrik

Dato : 26-10-02 22:46

Hejsa!

Glem mit tidligere indlæg... det kan betale sig at være stædig
Sørme om ikke både LAN & WAN virker perfekt nu - efter 5 dages sveden,
hylen, skrigen......

/Ulrik