Pro@ccess ISDN hos TeleDanmark.
Fra : Carsten Ducjan

Dato : 27-02-01 14:58

Vi i børnekulturhuset har problemer med at opsætte vores Pro@ccess ISDN hos
TeleDanmark.
Vi har en ZyXEL Prestige 100 Roder-Hub og har forgæves i de sidste to mdr
forsøgt at få det til at fungere uden held.
Er der nogen der kan hjælpe os med dette problem må de meget gerne kontakte
os på følgende E-mail Carsten@ducjan.dk eller ringe til mig på 40 63 04 01
www.boernekulturhus.dk

Fra : James Rune Hansen

Dato : 27-02-01 17:11

"Carsten Ducjan" <cd@ducjan.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> forsøgt at få det til at fungere uden held.
> Er der nogen der kan hjælpe os med dette problem må de meget gerne

Prøv med 80808080

Hvis du ikke ved det er det Tele Danmarks omstilling.. Så beder du bare om
Pro@cess ISDN support.. Og efter ca. 10 omstillinger har du fat i den
rigtige..

Held og lykke..

James

Fra : N/A

Dato : 01-03-01 09:42

Fra : Henrik Lemvig

Dato : 01-03-01 09:42

On Tue, 27 Feb 2001 18:33:02 +0100, "Carsten Ducjan" <cd@ducjan.dk>
wrote:

>Nej det var 22 omstillinger og de vil ikke hjælpe da vi ikke har købt deres
>ruder til ca. 10.000Kr.
>Carsten

Det skulle i måske have gjort. 2 mdrs forsøg p at sætt en router op,
løber vel også op i kr. 10.000,- spildtid...

Nå til sagen. Den router i har, svarer til min D-Link 106. Hvad er dit
problem? Du skriver ikke meget om, hvad i har forsøgt med og hvad der
efterfølgende ikke kører som forventet.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 27-02-01 21:37

> Vi har en ZyXEL Prestige 100 Roder-Hub og har forgæves i de sidste to mdr
> forsøgt at få det til at fungere uden held.

Hvad siger Zyxel Support. De informationer du har fået fra TDC burde bare
skulle tastes ind og vupti (nu kender jeg godtnok ikke Zyxel)

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Svend Erik Jensen

Dato : 27-02-01 22:30

On Tue, 27 Feb 2001 14:57:40 +0100, Carsten Ducjan wrote in
dk.edb.netvaerk <tnOm6.103$g86.4031@news.get2net.dk>:

> [...]
>Vi har en ZyXEL Prestige 100 Roder-Hub og har forgæves i de sidste to mdr
>forsøgt at få det til at fungere uden held.

Jeg har sendt Carsten en vejledning i email.

--
Med venlig hilsen / Mes meilleures amitiés / Best regards
Svend Erik Jensen

Fra : James Rune Hansen

Dato : 27-02-01 22:49

[SNIP]

> Jeg har sendt Carsten en vejledning i email.

[SNIP]

Hvorfor dog ikke poste den her i gruppen...
Så kan andre brugere også have glæde af den...?

James

Fra : Svend Erik Jensen

Dato : 27-02-01 23:22

On Tue, 27 Feb 2001 22:49:14 +0100, James Rune Hansen wrote in
dk.edb.netvaerk <97h6hm$6ff$1@news.inet.tele.dk>:

>[SNIP]

>[SNIP]
>
>Hvorfor dog ikke poste den her i gruppen...
>Så kan andre brugere også have glæde af den...?

Ok, det er et indlæg fra dk.edb.internet.udbydere, så here goes:

Jeg tillader mig hermed et komplet transskript af den udemærket hjælp
jeg
har fået af Jimmy Jensen fra www.zyxel.dk (Jimmy, du burde have dobbelt
løn
i næste måned.. tak!).

Jeg har bla. sat min egen web server op på http://193.89.245.51, hvor
den
routeren nu modtager opkald osv. fra tdm uden problemmer, efter at have
fulgt denne anvisning slavisk..

Anvisning:

PRESTIGE QUICKGUIDE #2

OPSÆTNING AF TELEDANMARK PRO@CCESS ABONNEMENT

Menu 1 - General Setup :
System Name = brugernavn hos kunde

Menu 11.1 - Remote Node Profile :
Call Direction = Both
Rem Login = brugernavn hos TDE
Rem Password = password hos TDE
My Login = brugernavn hos kunde
My Password = password hos kunde
Authen = CHAP
Pri Phone # = telefonnummer på TDE router
Rem IP Addr = router IP adresse hos TDE

Menu 11.3 - Remote Node Network Layer Options :
Rem IP Addr = router IP adresse hos TDE
Rem Subnet Mask = undernetmasken hos TDE router (normalt 255.255.255.0)
My WAN Addr = router IP adresse hos kunden
NAT = None, hvis de globale IP adresser anvendes på arbejdsstationerne.
NAT = SUA Only, hvis der anvendes interne IP adresser på
arbejdsstationerne.
RIP Direction = Both
Version = RIP-2B

Menu 12.1.1.1 - Edit IP Static Route
Route Name = default
Active = Yes
Destination IP Address = 0.0.0.0
IP Subnet Mask = 0.0.0.0
Gateway IP Address = router IP adresse hos TDE
Metric = 2
Private = Yes

Menu 13 - Default Dial-in Setup :
Recv Authen = CHAP
Mutual Authen = Yes
O/G Login = brugernavn hos TDE
O/G Password = password hos TDE
Dial-in User = Yes
IP Pool = No

Hvis routeren ikke vil bundle (2x64kbit/s) :

Menu 24.8 (Command Interpreter Mode) :
Skriv kommandoen ppp lcp bacp off
Skriv derefter exit for at komme tilbage i hovemenuen.

Rigtig god fornøjelse..

Regards, Peter Larsen - en zyxel bruger...

Kredit for indlægget går til Peter Larsen - som skrevet står.