PC Programmer i Linux???
Fra : Ulrik Nielsen

Dato : 26-10-02 18:59

Hej..

Findes der et program eller en linux version så man kan køre PC-Programmer
på en linux maskine??

Hvilken linux er bedst at stare op med?? Og hvilken er bedst til at bruge
som server??

Fra : Niels Andersen

Dato : 26-10-02 19:05

Ulrik Nielsen wrote in <3dbad7e3$0$34812$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>:
> Findes der et program eller en linux version så man kan køre PC-Programmer
> på en linux maskine??

Så vidt jeg ved, så er alle de programmer jeg kører på min Linux-maskine
PC-programmer. Hvis det er en PC du vil køre linux på, så ligger problemet
nok nærmere i programmer, der *ikke* er til PC.

> Hvilken linux er bedst at stare op med??

Det er der mange meninger om. De mest udbredte svar er vist "Mandrake" og
"SuSE".

> Og hvilken er bedst til at bruge som server??

Det er der vist endnu flere meninger om. :)

Et godt råd, hvis du kender nogen der bruger linux: Vælg samme distribution
som dem. Så kan de nemlig bedre hjælpe dig.

--
Mvh.

Niels Andersen
Linux 2.4.18 - Debian testing/unstable

Fra : Peter Makholm

Dato : 26-10-02 19:16

Niels Andersen <no@email.hatespam> writes:

> Så vidt jeg ved, så er alle de programmer jeg kører på min Linux-maskine
> PC-programmer. Hvis det er en PC du vil køre linux på, så ligger problemet
> nok nærmere i programmer, der *ikke* er til PC.

Og en produktiv tilføjelse til Ulrik:

Det Niels siger er at PC-programmer må være programmer der kan udføres
på en PC og en maskine bliver hverken mere eller mindre en PC af at
man installerer et andet styresystem på den.

Du mener formodentlig enten Dos-programmer eller win32-programmer.

--
Peter Makholm | I congratulate you. Happy goldfish bowl to you, to
peter@makholm.net | me, to everyone, and may each of you fry in hell

Fra : Ivar Madsen

Dato : 26-10-02 20:08

Peter Makholm skrev den Saturday 26 October 2002 20:16 i dk.edb.system.unix:

> Det Niels siger er at PC-programmer må være programmer der kan udføres
> på en PC og en maskine bliver hverken mere eller mindre en PC af at
> man installerer et andet styresystem på den.

Og en ZX80 (for dem der er så gamle at de kan huske den) er faktisk også en
PC, det er ikke en IBM kompatibel PC, men en Personlig Computer det er det
nu aligevel,,,
Det er MAC også,,,

Fra : Thomas Overgaard

Dato : 26-10-02 21:45

Ivar Madsen wrote:

> Og en ZX80 (for dem der er så gamle at de kan huske den) er faktisk
> også en PC

Den hed da vist ZX81, men den havde en Z80 processor og 1KB intern
hukommelse.

> det er ikke en IBM kompatibel PC, men en Personlig Computer det er det
> nu aligevel,,,

Det hed nu en hjemmecomputer dengang.
--
Thomas O.

This area is designed to become quite warm during normal operation.

Fra : Niels Andersen

Dato : 27-10-02 00:03

Ivar Madsen wrote in <1682103.YgvSOA5Tgq@news.milli.dk>:
> [...]
> en PC, det er ikke en IBM kompatibel PC, men en Personlig Computer det er

I dag er der dog ret bred enighed om, at en "PC" er det, der egentlig mere
korrekt hedder "IBM-kompatibel PC". Men det ved du jo godt.

Fra : Peter Makholm

Dato : 26-10-02 22:12

Thomas Overgaard <thover@post2.tele.dk> writes:

> Den hed da vist ZX81, men den havde en Z80 processor og 1KB intern
> hukommelse.

Først kom ZX80'eren og senere ZX81'eren. ZX80'eren kunne opgraderes
til en ZX81'er, men det var vist primært et spørgsmål om
hukommelsesmængden.

been there - done that. Men jeg var godt nok ikke særlig gammel dengang.

--
Peter Makholm | I have no caps-lock but I must scream...
peter@makholm.net | -- Greg

Fra : Sune

Dato : 26-10-02 22:38

"Peter Makholm" <peter@makholm.net> skrev i en meddelelse

> Først kom ZX80'eren og senere ZX81'eren. ZX80'eren kunne opgraderes
> til en ZX81'er, men det var vist primært et spørgsmål om
> hukommelsesmængden.
Den største forskel mellem de to, var at ZX80 blinkede voldsomt i
skærmbilledet, hver gang det skulle opdateres.
ZX81 havde et roligere billede.
ZX80 koster forøvrigt en halv bondegård idag hos samlere. ZX81 får man i
nakken.

> been there - done that. Men jeg var godt nok ikke særlig gammel dengang.

Også mig ZX81'eren hænger smukt på væggen.

Ups. det var vist meget OT.

--
Sune
Total Linux Newbee = hårdt arbejde