vinteropbevaring af motorbåd
Fra : claus v

Dato : 26-10-02 18:43

hej gruppe

er der nogen her der ved om der findes nogen regler for hvordan man
vinteropbevarer en campingvogn/båd i sin egen have her tænker jeg på afstand
til naboskel

alternativt er der nogen forslag til hvor man henvender sig for at opklare
det

er det noget med teknisk forvaltning eller hvad ved jeg

claus

Fra : Claus Tersgov

Dato : 26-10-02 21:03

"claus v" <blabla@esenet.dk> skrev i en meddelelse news:3dbad3e0$0$28821$

> vinteropbevarer en campingvogn/båd i sin egen have her tænker jeg på
afstand
> til naboskel

> er det noget med teknisk forvaltning eller hvad ved jeg

Ja, det er lige, hvad det er...

Claus

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 26-10-02 22:12

Der er ingen problemer så længe den står mere end 1,75 m fra skellet og den
ikke skygger eller generer væsentligt for naboerne. Det er hegnsloven der
gælder.

Bjarke

Fra : Claus Tersgov

Dato : 27-10-02 19:41

"Bjarke Christensen" <Bjarke@Grevestrand.ret_til_dk> skrev i en meddelelse

> Der er ingen problemer så længe den står mere end 1,75 m fra skellet og
den
> ikke skygger eller generer væsentligt for naboerne. Det er hegnsloven der
> gælder.

Nej, men han skal huske at undersøge, om der måske er tinglyst nogle særlige
servitutter vedrørende opbevaring af biler og både på grunden.

Samtidig skal han osse undersøge, om den lokale grundejerforening har nogle
særlige regler desangående. Det kan godt være tilfældet og de behøver ikke
at være tinglyst...

Claus

Fra : claus v

Dato : 27-10-02 20:12

"1,75 m fra skellet og den
> ikke skygger eller generer væsentligt for naboerne. Det er hegnsloven der
> gælder.

kan du evt henvise til en paragraf jeg er ikke en ørn til alt det der
læsning

claus

Fra : Claus Frørup

Dato : 27-10-02 20:39

Isang tao pinangalanan claus v nagsulat :

>"1,75 m fra skellet og den
>
>kan du evt henvise til en paragraf jeg er ikke en ørn til alt det der
>læsning

Du finder selve hegnsloven her: http://www.hegnsloven.dk/
Der står dog ikke noget om opbevaring af både eller lignende.
men i § 6. står der følgende:

Såfremt der i bygningslovgivningen eller i en i henhold hertil
udfærdiget vedtægt eller reglement eller i en for kommunen udstedt
politivedtægt eller byplan findes særlige forskrifter om hegn om de i
kommunen beliggende ejendomme, må disse forskrifter efterkommes.

Det betyder, at du skal have fat i din kommunens tekniske udvalg,
Tinglysningskontoret og/eller grundejerforeningen for at finde ud af om
der er særlige regler for netop din ejendom.

--
Venlig hilsen, Claus
Når du svarer på et indlæg, behøver du ikke citere hele smøren.

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 27-10-02 21:05

Det er pricipielt rigtigt, men vær forberedt på et "hvad snakker du om ?"
svar. Jeg tvivler på at der er ret mange områder, hvor man har tinglyst
regler om den slags.

Hvis det er tilfældet kan jeg anbefale et hus i Greve. Her er teknisk
forvaltning stort set ligeglade med havd man bruger sin grund til og der
støtter *aldrig* grundejerforeningerne i deres gamle sure bestræbelser på at
gøre det svært for beboerne.

Bjarke

Fra : Claus Frørup

Dato : 27-10-02 22:18

Isang tao pinangalanan Bjarke Christensen nagsulat :

>Det er pricipielt rigtigt, men vær forberedt på et "hvad snakker du om ?"
>svar. Jeg tvivler på at der er ret mange områder, hvor man har tinglyst
>regler om den slags.

Mon ikk man kan gå ud fra at det er tilladt at opbevare sin båd i haven,
hvis der ikke er tinglyst noget om det på ejendommen, eller er et forbud
i en eller anden lokalplan... Hegnsloven forbyder det nemlig ikke.

Fra : claus v

Dato : 28-10-02 18:57

> Mon ikk man kan gå ud fra at det er tilladt at opbevare sin båd i haven,
> hvis der ikke er tinglyst noget om det på ejendommen, eller er et forbud
> i en eller anden lokalplan... Hegnsloven forbyder det nemlig ikke.

Hej igen

Har lige idag haft en kedelig samtale med en gut i bygnings et elle andet
her i esbjerg i følge ham så er det ret tvivlsomt at jeg vil få lov til at
opbevare båden i min have hvis en nabo gør indsigelser hvis det er i en
baghave hvor båden ikke kan ses udefra så måske men under ingen
omstændigheder nærmere skel end 2,5 meter

har idag også modtaget en email fra esbjerg kommune imponerende så hurtigt
de svarer jeg sendte mit spørgsmål til dem igår svaret kommer her i sin
fulde længde og som jeg forstår dette svar så er der ingen regler andet end
alm hensyn til naboen

Snip
Hej Claus

Med hensyn til vinteropbevaring af både i din have er det ikke umiddelbart
reguleret i bygge- eller planloven.

Du kan således godt oplægge din båd i din have, hvis ikke der specielt på
din ejendom er tinglyst forbud i en deklaration eller lokalplan.

Opføres der bygninger omkring båden er disse selvfølgelig omfattet af
byggeloven,
Der kan også være helt ekstreme tilfælde hvor forholdet kan betragtes som
oplag, hvor Byrådet kan udstede et påbud i medfør af byggelovens § 14 om en
vis sømmelighed i forhold til naboerne. ( det skal være grelt )

Vil du have et godt naboskab, så tænk lige på hvordan du selv vil have det
med en stor motorbåd lige op af stuevinduet.

Med hensyn til dit spørgsmål om skel, kan der altid gennem et
landinspektørfirma købes et matrikelkort.
I visse tilfælde har vi her på kommunen i forbindelse med byggesager og
udstykningssager enten på din ejendom eller tilstødende ejendomme modtaget
eftermålinger eller kopier af matrikelkortet.
Du er altid velkommen i Bygningsinspektoratet for gennemsyn ad bygge- og
udstykningssagerne.
Til din orientering er det kun et landinspektørfirma der juridisk kan
afsætte skellet.

Med venlig hilsen

Hans Kjærgaard Jespersen

Claus

Fra : Claus Frørup

Dato : 28-10-02 19:16

Isang tao pinangalanan claus v nagsulat :
klip
> hvis det er i en
>baghave hvor båden ikke kan ses udefra så måske men under ingen
>omstændigheder nærmere skel end 2,5 meter

Det tror jeg ikke er rigtigt, det er jo ikke en bygning du skal opføre.

klip
>Du kan således godt oplægge din båd i din have, hvis ikke der specielt på
>din ejendom er tinglyst forbud i en deklaration eller lokalplan.

Det kan du finde ud af på tinglysningskontoret.

> [...]
>
>Vil du have et godt naboskab, så tænk lige på hvordan du selv vil have det
>med en stor motorbåd lige op af stuevinduet.

Snak med naboerne, tjek tinglysninger og er der ingen problemer der,
tager du bare båden hjem.

Fra : Ole L.

Dato : 09-11-02 23:11

Snak dog med naboen,

Fra : claus v

Dato : 10-11-02 15:01

"Ole L." <ole_lyckegaard_nospam@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Snak dog med naboen,

det er lidt svært da min nabo kun kommunikerer igennem politiet

2 gange er jeg blevet politianmeldt for ulovlig parkering af en trailer så
jeg har det lidt svært med at spørge ham

i mellemtiden har jeg fundet ud a´f at der ikke findes nogen regler der kan
forbyde dig at opbevare din motorbåd på egen grund
uanset om den så er 30 meter lang og 15 meter høj så må du parkere den hvor
du vil

med mindre det er forbudt i en lokalplan hvad det ikke er her hvor jeg bor
så nu er båden placeret ca en meter fra naboskel
så må vi jo se hvornår politiet kommer

claus

Fra : claus v

Dato : 10-11-02 20:17

"> >
> [...]
>
> med mindre det er forbudt i en lokalplan hvad det ikke er her hvor jeg bor
> så nu er båden placeret ca en meter fra naboskel

idag startede jeg så motoren for at køre kølevæske på udstødningen efter ca
20 sekunder blev jeg læst og påskrevet at hvis ikke jeg øjeblikkelig
stoppede det lort så ville politiet blive tilkaldt jeg stoppede selvfølgelig
motoren da jeg ikke ønsker besøg af politiet men efter følgende så
spekulerer jeg på om det er forbudt at starte sin motor på båden eller hva
er der nogen der ved om der er regler jeg kan bruge på området.
jeg er udmærket klar over at man ikke må lave unødig støj men hvad er unødig
støj

claus

Fra : Troels Hansen

Dato : 10-11-02 21:07

> [...]
> er der nogen der ved om der er regler jeg kan bruge på området.
> jeg er udmærket klar over at man ikke må lave unødig støj men hvad er unødig

Umiddelbart tror jeg ikke din nabo står særlig godt, hvis han ringer til
politiet. De kommer nok på besøg, men tvivler stærkt på at de vil
(eller kan) gøre noget ved det. Mon ikke også de er ved at blive trætte
af at blive tilkaldt af din nabo hver gang du står en f..

mvh Troels