Windows ME netværk forsvinder
Fra : Lars Bernau

Dato : 26-10-02 14:52

Hej !

Jeg har to PC'ere sat op i netværk, hvor den ene PC (PC1) blandt andet
tager sig af printer og Internet adgang. PC'erne er forbundet direkte til
hinanden.

Det har tit voldt mig problemer at få netværket til at fungere efter en
geninstallation, men så regel virker det at køre netværksguiderne nogle
gange og slukke computerne når man så tænder computerne fx dagen efter,
så virker netværket pludselig. Underligt, jeg ved det :)

Så nu er netværket pludseligt forsvundet.... Efter at den ene PC (PC2)
ikke havde været brugt i et par dage, kunne den ikke få forbindelse med
de delte drev på PC1, og omvendt. Den kan dog sagtens forbinde til
internettet, så det er ikke den fysiske forbindelse mellem de to PC'ere
der er problemet.

Når jeg prøver at tilslutte et netværkssted, og angiver placeringen af
netværksstedet til: \\computernavn\ meddeler PC'en at "netværksstedet
kunne ikke tilføjes på grund af følgende fejl: Kan ikke finide dette
netværksnavn"

Hva' dælen er der galt, og hva' dælen skal man gøre dor at løse
problemet??

--
Lars Bernau
Skal mediekartellerne have lov til at sætte lovgivninge,

Fra : Leon Hulstrøm

Dato : 27-10-02 11:05

Det er Netbeui der skoder... kan du pinge IP'n.. hvis ja... så fungerer det
!!

-Leon

Fra : Jørn Andersen

Dato : 27-10-02 13:44

On Sun, 27 Oct 2002 11:04:38 +0100, "Leon Hulstrøm"
<Leon@*NOSPAM*fourwinds.dk> wrote:

>Det er Netbeui der skoder... kan du pinge IP'n.. hvis ja... så fungerer det
>!!

Jeg er dybt imponeret over, hvordan nogen kan slå helt præcist ned på
problemet ud fra et indlæg, som hverken oplyser noget om protokoller,
styresystem etc. eller om hvad der mere præcist har været forsøgt for
at løse problemet.

PS: Gider du tage et kig på:

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : jan@stevns.net

Dato : 27-10-02 16:33

Jørn Andersen <jorn@jorna.dk> skrev :

>hvordan nogen kan slå helt præcist ned på
>problemet ud fra et indlæg, som hverken oplyser noget om protokoller,
>styresystem etc. eller om hvad der mere præcist har været forsøgt for
>at løse problemet.

Hint : prøv at læse subject linien ;)
--

jan@stevns.net - www.stevns.net

Fra : Jørn Andersen

Dato : 27-10-02 16:35

On Sun, 27 Oct 2002 16:32:45 +0100, jan@stevns.net wrote:

>Hint : prøv at læse subject linien ;)

Sorry - så trækker vi lige styresystem fra, men alligevel ...

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Lars Bernau

Dato : 29-10-02 17:15

In article <3dbbba0a$0$97658$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
Leon@*NOSPAM*fourwinds.dk says...
> Det er Netbeui der skoder... kan du pinge IP'n.. hvis ja... så fungerer det
> !!
>
> -Leon

Og hvad gør jeg så ved den Netbeui ??? (Jeg er absolut ikke den store
netværkshaj ??

Jeg har prøvet at pinge begge maskiners Ip (fra hver sin) og der er hul
igennem er begge veje.

På maskinen der tager sig af internet adgangen er der installeret TCP/IP
protokol. Men ikke nogen Netbeui.

På den anden maskine er der installeret TCP/ip protokol og Netbeui.

Både når jeg prøver at tilslutte netværksdrev og når jeg prøver at
tilføje et nyt netværkssted, får jeg at vide at Windows ikke kan finde
navnet på computeren eller sharet. Jeg har checket at begge computers
navne er sat rigtigt op, og at de er på den samme worksgroup (standarden)

Hvad gør jeg så ??

--
Lars Bernau
Skal mediekartellerne have lov til at sætte lovgivningen,