Javavindue, bestemmelse af størrelse og st~
Fra : Esben Boye-Jacobsen

Dato : 26-10-02 14:46

Jeg har et problem, som egentlig ikke burde volde nogen
problemer, men det gør det; Jeg vil åbne et nyt vindue (intet
problem), have vinduet til at indeholde en bestemt side (intet
problem) og jeg vil have vinduet til at være en bestem størrelse.
DET KAN JEG IKKE FÅ DEN TIL!
Jeg vedlægger scriptet og linket:

function vindue(sted,navn,a,b){
window.open(sted, navn, 'Width=a ,Height=b');
}

<A href="Javascript:
vindue('hej'>http://www.jubii.dk','Jubii',100,100)">hej

Jeg har fundet frem til at jeg skal definere variablene på en
eller anden måde, men hvordan???

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 26-10-02 15:02

Sat, 26 Oct 2002 13:45:53 +0000 (UTC), skrev Esben Boye-Jacobsen
<EsbenBoye@Jacobsen.dk>:

> [...]
>problem), have vinduet til at indeholde en bestemt side (intet
>problem) og jeg vil have vinduet til at være en bestem størrelse.

Lav det meget mere enkelt:

a href="link.html" target="popup" onclick=
"window.open('','popup', 'width=300,height=320,left=0,top=0,'
)">Gå til Link</a>

Skal stå på en linje.

Det har samtidig den fordel, at folk der har slået javascript fra
også får siden at se.

Fra : Esben Boye-Jacobsen

Dato : 27-10-02 00:06

> [...]
> )">Gå til Link</a>
>
> Skal stå på en linje.
>
> Det har samtidig den fordel, at folk der har slået javascript fra

Jotak... Men problemet er at jeg gerne vil genbruge funktionen til at åbne
flere forskellige vinduer... Og de skal have hver deres højde og bredde, da
de skal indeholde en FLASH film...

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 27-10-02 00:27

Esben Boye-Jacobsen <EsbenBoye@Jacobsen.dk> skrev :

>Jotak... Men problemet er at jeg gerne vil genbruge funktionen til at åbne
>flere forskellige vinduer... Og de skal have hver deres højde og bredde, da
>de skal indeholde en FLASH film...

Du kan bruge det lige så mange gange du vil på en side.

Du kalder blot de efterfølgende vinduer noget andet, f.eks.
popup2 istedet for popup.

Fra : Stig Christiansen

Dato : 27-10-02 11:43

Esben Boye-Jacobsen <EsbenBoye@Jacobsen.dk> wrote in message news:<ape6ah$m7e$1@sunsite.dk>...
> [...]
> vindue('hej'>http://www.jubii.dk','Jubii',100,100)">hej
>
> Jeg har fundet frem til at jeg skal definere variablene på en

Hej Esben,
medmindre der er en fejl postningen, kunne det hjaelpe at rette
window.open() kaldet til:
window.open(sted, navn, 'Width=' + a + ',Height=' + b) ;

istedet for at inkludere 'a' og 'b' som del af strengen.
Just a thought...

Mvh.
Stig

Fra : Esben Boye-Jacobsen

Dato : 27-10-02 12:53

> [...]
> window.open(sted, navn, 'Width=' + a + ',Height=' + b) ;
>
> istedet for at inkludere 'a' og 'b' som del af strengen.

SÅDAN!
Det var lige det jeg havde tænkt på... Tusind tak for hjælpen!

Fra : Trux

Dato : 27-10-02 13:15

Kan man maximere vinduet med open ??

Fra : Jørgen Farum Jensen