MS Windows
briani 27239
DMA kontra PIO
Fra : Pico

Dato : 26-10-02 14:26

Jeg sender dette som selvstændig meddelse da tråden sluttede
første okt. og ingen vel følger så gammel en tråd.

L.M.L wrote:
> Jeg har haft SP1 installeret, men efter et par dage
> begyndte maskinen at køre ret langsomt - mest mht.
> disk-access.. Dvs. jeg kan sagtens spille fx. Counterstrike
> men loade-tiden er sløøøv.
> Jeg har set at min harddisk kører PIO istedet for DMA
> som den burde, men hvordan ændrer jeg det ?

Hvad er egentlig forskellen på DMA og PIO mode ?
Mine HD på DMA men DVD og CD'drevene der sider på den
anden kanal køre PIO mode selvom der er indstillet til M hvis
muligt.

Pico

Fra : Erik B. H@nsen

Dato : 26-10-02 14:51

Tjek i BIOS om din HDD kører UDMA. Installere også nyeste chipset drivers.

Mvh Erik.

Fra : Leony

Dato : 26-10-02 15:35

"Pico" <Pico@post9.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad er egentlig forskellen på DMA og PIO mode ?

Overførselshastighed.
http://www.compguystechweb.com/troubleshooting/hardware/dma-pio.html

> Mine HD på DMA men DVD og CD'drevene der sider på den
> anden kanal køre PIO mode selvom der er indstillet til M hvis
> muligt.

Hvilken DMA mode kører din harddisk?
Hvis dine cd drev understøtter DMA er det bedst/hurtigst at bruge den.
Dine cd drev burde understøtte DMA2.
Er det gammelt mobo eller cd drev.
Går ud fra at du kører Windows XP.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Martin K

Dato : 26-10-02 17:38

Pico wrote:
> Hvad er egentlig forskellen på DMA og PIO mode ?
> Mine HD på DMA men DVD og CD'drevene der sider på den
> anden kanal køre PIO mode selvom der er indstillet til M hvis
> muligt.

Hvor ser man egentlig om ens HD'er kører PIO elle DMA? Kører Win XP Stud.
License

--
Martin K

Fra : Peter Loumann

Dato : 26-10-02 17:44

On Sat, 26 Oct 2002 18:38:12 +0200, "Martin K"
<kirschmeyer@REMOVETHIShotmail.com> wrote:

>Hvor ser man egentlig om ens HD'er kører PIO elle DMA? Kører Win XP

kl. 17:39 d.d. her i gruppen

Fra : Martin K

Dato : 26-10-02 17:51

Peter Loumann wrote:
> kl. 17:39 d.d. her i gruppen

Jeg takker og bukker. Beklager at jeg ikke lige fik set det...

--
Martin K

Fra : Leony

Dato : 26-10-02 18:00

"Martin K" <kirschmeyer@REMOVETHIShotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvor ser man egentlig om ens HD'er kører PIO elle DMA? Kører Win XP Stud.
> License

Du kan også bruge dette lille program til info om dine drev (læser også temp
på harddisk - hvis det er understøttet).
http://www.private.peterlink.ru/tochinov/