Problemer med ASUS iPanel deluxe
Fra : Christian R. Larsen

Dato : 26-10-02 13:50

Jeg har købt et ASUS IPanel Deluxe, men efter at jeg har sat det til, er mit
lydkort begyndt at hakke. Det forsvinder igen, når jeg slår iPanelet fra.

Er der nogen, der har oplvet tilsvarende, og som har løst problemet?

Min config i øvrigt:
ASUS A7A-266E med Athlon XP 1400 mhz
SB Live Player samt on board lyd.

Fra : Martin K

Dato : 26-10-02 13:56

Christian R. Larsen wrote:
> [...]
> iPanelet fra.
>
> Er der nogen, der har oplvet tilsvarende, og som har løst problemet?

Det var dog spøjst. Jeg har præcis samme problem, og jeg har også lige
installeret et Asus iPanel Deluxe. Jeg har hele tiden ment, at det måske var
mine ram der var ved at stå af, for inde i windows hakker den også en lille
smule engang i mellem... Desuden kunne jeg heller ikke få mine lydudtag til
at virke med iPanel'en. Så måske skulle jeg prøve at koble det fra?

> Min config i øvrigt:
> ASUS A7A-266E med Athlon XP 1400 mhz
> SB Live Player samt on board lyd.

Her bliver det rigtigt underligt, for jeg har næsten samme specs som dig:
Asus A7A266-E
AMD Athlon XP 1700+ @ 1466
512 MB Kingston DDR PC2100
Chaintech GeForce 2 Ti
osv...

Jeg vil da her senere i dag prøve at koble mit iPanel fra, for derefter at
høre om lyden er blevet bedre...

Jeg takker for dit indlæg, da jeg slet ikke har været opmærksom på den del
af mit system. Det ville da også være bittert at skulle betale 300 til
itbutikken hvis jeg sendte mine ram retur...

--
Martin K

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 26-10-02 15:37

"Martin K" <kirschmeyer@REMOVETHIShotmail.com> wrote in message

> [...]
til
> at virke med iPanel'en. Så måske skulle jeg prøve at koble det fra?

Det er ellers ikke noget problem af få lydudtagene til at virke, men
stikkene skal sidde lidt mærkeligt.

De pins,d e to stik skal ned over, ser således ud:

xx
xx
xx
xx

Her skal det smalle stik sidde på de 5 pins til venstre, mens det brede stk
med 10 huller (heraf et blindt) skal sidde på de 4 pins til højre.

> Jeg vil da her senere i dag prøve at koble mit iPanel fra, for derefter at
> høre om lyden er blevet bedre...

Det bliver den.

Fra : Martin K

Dato : 26-10-02 14:02

Christian R. Larsen wrote:
> Min config i øvrigt:
> ASUS A7A-266E med Athlon XP 1400 mhz
> SB Live Player samt on board lyd.

Ved ikke hvilken en BIOS du kører med, men jeg prøvede at opgradere fra 1009
til 1011. Det skete der ikke en meter ved. Med hensyn til problemet altså...

--
Martin K

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 26-10-02 15:37

> Ved ikke hvilken en BIOS du kører med, men jeg prøvede at opgradere fra
1009
> til 1011. Det skete der ikke en meter ved. Med hensyn til problemet
altså...

Heller ikke her, da jeg for 10 minutter siden gjorde det samme.

Men jeg har reserarchet lidt, og fundet ud af, at ALLE har dette problem med
deres iPanel.

Prøv at søge på "ipanel" og "stutter"...

Fra : heltfin

Dato : 26-10-02 14:52

"Christian R. Larsen" skrev d. 26-10-02 13:50 dette indlæg :
> [...]
fra.

> Er der nogen, der har oplvet tilsvarende, og som har løst problemet?

Har også købt IPanel Deluxe men virker helt ok ?? Har i prøvet at sætte
de 2 plast bøsninger i de gamle Lydudgange som der står i anvisningen

Asus A7V-333 med Athlon XP 1700
Bios 1014

http://www.kandu.dk/

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 26-10-02 15:38

"heltfin" <heltfin.news@kandu.dk> wrote in message
> er mit
> fra.

> Har også købt IPanel Deluxe men virker helt ok ?? Har i prøvet at sætte
> de 2 plast bøsninger i de gamle Lydudgange som der står i anvisningen

Hjælper ikke-

> Asus A7V-333 med Athlon XP 1700
> Bios 1014

Jeg har 1011, der er den sidste nye til mit kort.

Fra : M.N.

Dato : 26-10-02 15:58

"Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> lydkort begyndt at hakke. Det forsvinder igen, når jeg slår iPanelet fra.
>
> Er der nogen, der har oplvet tilsvarende, og som har løst problemet?

www.jimhearne.co.uk/ipanel/default.htm Dette hjalp på mit.

Mogens

Fra : AdamH

Dato : 27-10-02 15:59

> Er der nogen, der har oplvet tilsvarende, og som har løst problemet?

Jeg oplevede det samme problem med Ipanel Deluxe. Når panelet
installeres, dukker der et par nye indstillinger op i Bios. Blandt
andet en der hedder noget i stil med "Ipanel Update Interval". Den
stod default til 8 men jeg slog satte den til noget højere. Derefter
forsvandt hakkeriet i lyden.
Mvh AdamH

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 27-10-02 17:43

"AdamH" <hvidt@bigfoot.com> wrote in message

> [...]
> andet en der hedder noget i stil med "Ipanel Update Interval". Den
> stod default til 8 men jeg slog satte den til noget højere. Derefter

Nå, den dukkede ikke op hos mig - mit bundkort er et Asus A7A-266E...

Fra : AdamH

Dato : 28-10-02 00:36

Nu har jeg set efter.. den hedder "Update Timer" og står default på 8 sek.
Jeg har et P4B533-V.
AdamH

Fra : heltfin

Dato : 28-10-02 16:28

> [...]
fra.

> Er der nogen, der har oplvet tilsvarende, og som har løst problemet?

A7V333 ellers er den ikke registret

http://www.kandu.dk/

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 29-10-02 21:10

> Man skal kunne se ipanel i bios
> A7V333 ellers er den ikke registret

Det gælder ikke for alle bundkort.

Fra : heltfin

Dato : 28-10-02 20:04

> [...]
fra.

> Er der nogen, der har oplvet tilsvarende, og som har løst problemet?

kan det bruges????

http://www.kandu.dk/

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 29-10-02 21:11