Formular med get metoden
Fra : Thomas Møller

Dato : 26-10-02 12:41

Hejsa.
Jeg har en lille formular, der skal videresende et par hidden
fields til en ny side hvor disse så skal udskrives på siden.
Det går sådan set meget godt, men når værdierne udskrives,
skrives der et komma foran.
Min kode ser ud således:

<form action="oprettet.asp" method="get">
<input type=hidden name="Titel" value="<% = Request.Querystring(
"Titel" ) %>">
<input type=hidden name="Genre" value="<% = Request.Querystring(
"Genre" ) %>">
<input type="text" size="25" name="Titel"><br>
<input type="text" size="25" name="Genre"><br>
<input type="submit" value="Opret film">
</form>

Nogen forslag?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 26-10-02 13:01

Thomas Møller wrote :

> [...]
> <input type="text" size="25" name="Titel"><br>
> <input type="text" size="25" name="Genre"><br>
> <input type="submit" value="Opret film">

hvis den side, hvorpå denne form ligger, kaldes uden querystring-
parametre, så vil du have følgende felter på din side:

<input type="hidden" name="titel" value="">
<input type="text" name="titel" value="<det af brugeren indtastede>">

(og tilsvarende for Genre)

Når disse to ens (samme navn) sendes videre til en anden side, så
adskilles værdierne af et komma. Men da det ikke er nogen værdi i det
første felt, så medsendes værdierne:

<ingen værdi>, <værdi fra indtastfelt>

hvilket giver

" , enellerandentitel"

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 26-10-02 12:57

Thomas Møller skrev:

> Jeg har en lille formular, der skal videresende et par hidden
> fields til en ny side hvor disse så skal udskrives på siden.
> Det går sådan set meget godt, men når værdierne udskrives,
> skrives der et komma foran.

Det er fordi du bruger det samme formfeltnavn[1] flere gange. Hvis du
vil slippe for kommaerne skal du nøjes med at sende én værdi pr
feltnavn.

Noter:
======

[1] Du har såvel "Titel" som "Genre" oprettet dels som hidden og dels
som normalt input-felt
--
Jens Gyldenkærne Clausen
MF (medlem af FIDUSO - www.fiduso.dk)

Fra : Thomas Møller

Dato : 26-10-02 13:27

Jens GyldenkærneClausen wrote in
dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> [...]
>
> Noter:
> ======
>
> [1] Du har såvel "Titel" som "Genre" oprettet dels som hidden og dels

Takker for det hurtige svar. Jeg har nu flyttet de to hidden fields og
bruger nu kun selve formfelterne og det ser ud til at virke nu.