at regne med datoer i en SQL-forspørgsel
Fra : Lars Hessellund

Dato : 26-10-02 12:15

Jeg er ved at lave en side i ASP hvor jeg skal kunne hente poster der er
oprettet X antal dage tilbage i tiden.
Dvs. jeg skal hente alle de poster der er oprettet f.eks. fem dage tilbage
op til dags dato.
Synes efterhånden jeg har prøvet alt, men jeg får fejl ligegyldigt hvad jeg
prøver.
Jeg bruger en Access-DB.
Nogen der har en idé?
Hilsen
Lars

Fra : Lars Hessellund

Dato : 26-10-02 12:48

Lige en tilføjelse, den sidst metode jeg har prøvet og som jeg får syntax
error på ser således ud:

AND" & "(DateDiff(dd," & oprettet & ", date) <= " & oif_ddd & ")"

Oprettet er således min række i tabellen der indeholder datoen i formatet
dd-mm-yyyy
Og oif_ddd er det antal dage tilbage der skal søges indefor.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 26-10-02 12:52

Lars Hessellund skrev:

> Jeg er ved at lave en side i ASP hvor jeg skal kunne hente
> poster der er oprettet X antal dage tilbage i tiden.

> Jeg bruger en Access-DB.

Kig på DATEDIFF-funktionen i Accesshjælpen.

Dit spørgsmål hører hjemme i Access-gruppen, derfor sætter jeg
opfølgning til denne gruppe.

FUT: dk.edb.database.ms-access (svar på dette indlæg havner i
nævnte gruppe)
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Ukendt

Dato : 26-10-02 14:59

prøv at lave vedlagte

table1 (dd date, xx text)

SELECT Tabel1.dd, Tabel1.xx, DateDiff("d",dd,Now()) AS Udtryk1
FROM Tabel1
WHERE DateDiff("d",dd,Now()) <=5

mvh
Jens

Fra : Lars Hessellund

Dato : 27-10-02 13:33

Kan ikke få den til at fungerer, jeg er også newbee inden for det her.
Hvordan virker table1(dd date, xx text)? Jeg får en fejl om at der mangler
en ')'
mvh
Lars