Danske gårde
Fra : Poul Petersen

Dato : 26-10-02 10:59

Findes der en database over ALLE danske gårde ?
Jeg er specielt interesseret i gårde i Roskilde Amt.
Venlig hilsen
Poul Petersen.

Fra : Bente Aaris

Dato : 26-10-02 13:41

"Poul Petersen" <poulina@mail.dk> skrev i melding
> Findes der en database over ALLE danske gårde ?
> Jeg er specielt interesseret i gårde i Roskilde Amt.

Har du søgt i denne database:

http://www.slaegtsgaardsforeningen.dk/

Mvh
Bente Aaris

Fra : Poul Petersen

Dato : 26-10-02 20:01

"Bente Aaris" <aaris@c2i.net> skrev i en meddelelse

> "Poul Petersen" <poulina@mail.dk> skrev i melding
>
> Har du søgt i denne database:
>
> http://www.slaegtsgaardsforeningen.dk/
>
> Mvh
> Bente Aaris

Ja, jeg har kikket i databasen, men den kan ikke betegnes som slægtsgård, da
den er bygget i 1850 - og ikke" båret " 3 generationer.
Men tak for din tilbagemelding.
Poul.

Fra : KaNi

Dato : 03-11-02 18:25

Hej Poul

Danske gårde og internettet ved jeg ikke noget om, men der findes to
opslagsværker, som du kan låne på biblioteket - Du Kan
på:http://www.bibliotek.dk/avanceret.zap finde ud af, hvilket
bibliotek, der har bøgerne og bestille dem hjem til dit lokale
bibliotek, hvis det ikke har bøgerne selv.

1
Danske Gaarde &#8211; Illustreret Statistisk og Historisk &#8211;
udarbejdet af J. C. B. la cour under medvirkning af Kammerjunker E.
Hedemann &#8211; bind IV Frederiksborg, København, Holbæk, Sorø, Præstø
og Bornholms Amter &#8211; Aarhus "Danske Gaarde"s Forlag 1907

Værket indeholder beskrivelse af gårde, med angivelse af ejerforhold,
matrikel nummer, størrelse, besætning, dyrket jord og meget mere.

2
Mindeværket Danske Landmænd og deres Indsats &#8211; en oversigt over
Danske Bønders Virke &#8211; 1945 Nationalt Bogforlag Herning

Værket beskriver Danske Landmænd og her er det både parcellister og
gårdmænd og der er anført fødselsdato/sted, familieforhold m.v. Der er
mange fra Roskilde og omegn. (Jeg har selv haft stor glæde af disse
værker, da jeg har aner/familie i Tune og Omegn).

Med venlig hilsen
KaNi

http://www.kandu.dk/