skulle købe en guitar og fik en kat
Fra : Anne Green

Dato : 26-10-02 10:59

Hej alle sammen

Jeg har læst med i et stykke tid nu, men aldrig skrevet, men jeg er
blevet helt inspireret til at fortælle historien om min kat.
Hendes navn er Miss Demeanour, og ja hun er som navnet antyder fuld af
ulykker(forseelser)
Men det jeg vil fortælle er historien om hvordan vi fik hende.
Jeg havde været ude og handle i det lokale supermrked, og havde på deres
opslagstavle for "Ting sælges" set at én gerne ville sælge en guitar.
Fint tænkte jeg, det er lige noget for min kæreste.
Vi ringedetil manden, prisen var god, og så travede vi afsted den lille
kilometer der var til hvor han boede.
Vi var ikke mere end lige kommet ind af døren, da en lille mis kom
løbende imod os. Hun begyndte straks gå i ottetaller rundt om mine ben,
og jeg kunne ikke lade være med at tage hende op Det skulle jeg ikke
have gjordt. Jeg var solgt med det sammen.
Jeg holdt hende, min kæreste holdt hende, og hun var værken bange eller
viste tegn på at ville ned.
Så kom bomben. Manden der havde hende skulle åbenbart snart til norge og
arbejde, så nærmes ud i det blå spørger han om ikke vi vil have hende
Min kæreste og jeg står lidt schokerede og kigger på hinanden. På cet
tidspunkt boede vi ikke sammen, og det var kun ham der måtte have kat,
så det var ligesom op til ham at afgøre. Jeg stod og krydsede fingre og
heldigvis sagde han ja
Vi må have været et kønt syn da vi skulle hjem med det lille kræ. Mig
med en guitar i den ene hånd og en kattebakke i den anden, og min
kæreste med missen under jakken(han havde ikke et transportbur).

Det var historien om hvordan vi fik kat. Der har været mange sjove og
gode stunder med hende sidenhen, og hvis folk har lyst til at høre om
mit lille kræ, vil jeg med glæde skrive flere historier om hende

Lige nu ligger hun nede ved mine fødder i en stribe sollys og slapper af.

Hermed mange hilsner fra
Anne og Miss D(som hun tildagligt går under

Fra : Elwarth

Dato : 26-10-02 11:12

Hej Anne

Velkommen til
Det var da en usædvanlig måde at få kat på. Og dog, jeg tror, der er mange
andre, der har de mærkeligste historier om, hvordan de blev katteejere
første gang.
Vi vil meget gerne høre mere, og ikke mindst se billeder!!

Venligst
Dorthe

Fra : Vibeke Jørgensen

Dato : 26-10-02 11:47

Hej Anne :)

> Vi vil meget gerne høre mere, og ikke mindst se billeder!!

Jeg vil vil helt sikkert gerne se og høre mere :)
Men hvor dælen befinder du dig siden der er solstirber?

Mvh
Vibeke

Fra : Anne Green

Dato : 26-10-02 16:41

Vibeke Jørgensen wrote:
> Hej Anne :)

> Jeg vil vil helt sikkert gerne se og høre mere :)
> Men hvor dælen befinder du dig siden der er solstirber?
>
> Mvh
> Vibeke

Jeg befinder mig såmen bare i Aalborg
Nu har det så lige regnet, selvfølgelig mens vi var ude og køre på
motorcykel - så bliver man våd skal jeg hilse og sige.
Men det var i en god sags tjeneste, for vi var ude og hente noget
lejetøj til missen.
Indtil videre har hun klaret sig med noget hjemmelavet, men nu har vi
købt sådan en mad kugle til hende. Hun kan ikke helt gennemskuge at hun
skal trille den for at der kommer mad ud, men det sker forhåbentlig
Så kan hun forhåbentlig more sig lidt med det de dage vi skulle være væk
i længere tid

Jeg skal sende billeder af hende lige så snart jeg har fundet ud af
hvordan jeg gør Så det kan godt være i skal væbne jer med tålmodighed
Det er ikke fordi jeg tror man ville kalde hende en skønhed men hun er
utrolig chamerende, selv min mor(som ellers hader kattehår) vil mere end
gerne have hende på besøg

Hilsen Anne

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 26-10-02 16:45

Anne Green <anne@qeep.dk> writes:

> Jeg skal sende billeder af hende lige så snart jeg har fundet ud af
> hvordan jeg gør Så det kan godt være i skal væbne jer med
> tålmodighed

Du har to muligheder for at vise os billederne:

- dk.binaer
Der må ikke sendes billeder og andre binære ting i denne nyhedsgruppe,
derfor skal du sende dem i dk.binaer. Hvordan du gør det afhænger af
hvilken program du bruger til at læse news med.

- Lav en hjemmeside
Den klart sjoveste og rareste måde at gøre det på. De fleste har
faktisk mulighed for at have en gratis hjemmeside sammen med deres
internetabonnement, så det er bare at komme i gang.

Jeg venter i hvert fald spændt og pænt misundelig på at se billeder,
selvom jeg måske skulle lade være med at se på flere katte, når jeg nu
alligevel ikke må få en. Hvorfor var det egentlig at jeg blev gift? ;)

Mvh Trine

http://usenet.dk
http://www.triane.dk, hvis du mangler et sted at sove i Nordjylland

Fra : Vibeke Jørgensen

Dato : 26-10-02 16:56

> Du har to muligheder for at vise os billederne:

Ah der er jo lidt flere ;)

Man kan jo også gå ind på www.dk-fritid-dyr-kat.dk og oprette en profil, der
er jo mulighed for at vedhæfte billeder.

Ellers kan man gå ind på nogen af de gratid fotoalbum der er på nettet. Fx
har hp og www.msn.dk en gratis mulighed for at ligge billeder på nettet.
Nemt og gratis :)

Mvh
Vibeke

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 26-10-02 17:06

"Vibeke Jørgensen" <vibeke1@hotmail.com> writes:

> Ah der er jo lidt flere ;)
>
> Man kan jo også gå ind på www.dk-fritid-dyr-kat.dk og oprette en profil, der
> er jo mulighed for at vedhæfte billeder.

Det er rigtigt, så langt havde jeg bare ikke lige tænkt.

> Ellers kan man gå ind på nogen af de gratid fotoalbum der er på nettet. Fx
> har hp og www.msn.dk en gratis mulighed for at ligge billeder på nettet.
> Nemt og gratis :)

Ja, men man skal altid oprette sig selv som bruger for at kunne få lov
til at se andre folks billeder, så derfor er jeg ret meget modstander
af disse steder. Det involverer som regel en masse reklamer og
www.msn.dk forebeholder sig ret til at benytte og _udlevere_ ens
oplysninger hvis de mener det kan "beskytte eller forsvare rettigheder
eller ejendom tilhørende Microsoft...". Så de får ikke nogle
oplysninger af mig. Nå, det var egentligt et sidespor, så undskyld.

Bare lige for at indlægget skal indeholde noget om katte:

En dame har en rigtig trofast kat. En dag bliver katten kørt over af
en mand i en stor, sort BMW. Manden kører straks ind til siden, går ud
af bilen og banker på hos damen, der bor lige overfor. Da hun åbner
døren, fortæller han hende, at det var et uheld og at han er frygtelig
ked af det, og naturligvis vil erstatte katten...

"Det var da vældig pænt af Dem," siger damen dybt rørt. "Hvor god er
De til at fange mus?"

Fra : Vibeke Jørgensen

Dato : 26-10-02 18:06

> Ja, men man skal altid oprette sig selv som bruger for at kunne få lov
> til at se andre folks billeder

Man skal da ikke være oprette for at se billeder på msn?

> [...]
> oplysninger hvis de mener det kan "beskytte eller forsvare rettigheder
> eller ejendom tilhørende Microsoft...". Så de får ikke nogle

Jeg plejer bare altid udfylde det med direkte usande oplysninger, så kan de
jo udlevere dem til hvem de vil :)

Mvh
Vibeke :)

Fra : Vibeke Jørgensen

Dato : 26-10-02 16:58

> Jeg befinder mig såmen bare i Aalborg

Ah okay :) - Ja for der var ikke meget solskin over København i formiddags.

> Nu har det så lige regnet, selvfølgelig mens vi var ude og køre på
> motorcykel - så bliver man våd skal jeg hilse og sige.

Det er typpisk, specielt når det er i en god sags tjeneste.

> Indtil videre har hun klaret sig med noget hjemmelavet, men nu har vi
> købt sådan en mad kugle til hende. Hun kan ikke helt gennemskuge at hun
> skal trille den for at der kommer mad ud, men det sker forhåbentlig

Du må lige melde tilbage om det er et hit. Jeg har egentlig selv overvejet
at købe sådan en, men forestillede mig bare at der ville ende med at være
mad over hele gulvet.

Vibeke

Fra : Mulle

Dato : 26-10-02 17:53

Jeg ville da hellere læse "start-historien"
Jeg kan ikke se nogen mail, der hedder "skulle købe en guitar og fik en kat"

Det er skam da fint nok at klippe uvæsentligheder væk når man besvarer en
mail, men man kan altså også klippe for meget væk...som her...

Blot et lille *suk* herfra :o
--
Hilsen Mulle, Miv og MissRosa's mor

http://home8.inet.tele.dk/hei/killing.html

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 26-10-02 17:56

"Mulle" <klip_hei@post8.tele.dk> writes:

> Jeg ville da hellere læse "start-historien"
> Jeg kan ikke se nogen mail, der hedder "skulle købe en guitar og fik en kat"

Jeg kan se at du bruger TDCs newsserver. De er ved at skifte til en
ny, så derfor er der slet ikke styr på den gamle. Du kan enten skifte
til en anden newsserver, jeg vil anbefale sunsite.dk. En anden
mulighed er at bruge nyhedsgruppens hjemmesides newsreader:
http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/nyhedsgruppen/newsreader/headers.php
(Må jeg her lige indskyde en stor ros til den/dem der har lavet/fundet
på det?) Ellers kan du bruge google groups. De gemmer alle ikke-binære
indlæg i laaaaang tid (i hvert fald 10 år tilbage!)

Fra : Sanne Schmidt

Dato : 26-10-02 18:45

> Jeg kan se at du bruger TDCs newsserver. De er ved at skifte til en
> ny, så derfor er der slet ikke styr på den gamle.

Ja jeg håber at TDC bliver bedre, jeg har skiftet til sunsite.dk da jeg ikke
kunne se når folk svarede mig eller jeg svarede dem. meget tit fik jeg at
vide at medelsen ikke findes mere da jeg var hos tdc. øv øv men sunsite.dk
er god indtil nu da har jeg ikke haft noget problem med den.

Hilsen Sanne som da gerne giver dig en kopi af det først indlæg

Fra : Mulle

Dato : 26-10-02 19:50

> [...]
> på det?) Ellers kan du bruge google groups. De gemmer alle ikke-binære
> indlæg i laaaaang tid (i hvert fald 10 år tilbage!)

Men dog, jeg har ikke den store viden om nyhedsgrupper, men nu har du gjort
mig klogere, taaaaak *stort smil*
Hilsen Heidi

--
http://www.danauktion.dk
gå på auktion på nettet :)

Personlig hjemmeside:
http://home8.inet.tele.dk/hei

Fra : Kate

Dato : 26-10-02 11:54

Anne Green <anne@qeep.dk> wrote in news:apdoum$2u2$1@sunsite.dk:

Hæhæ, godt man ikke spiller guitar
Det var da skønt i ville ha' hende og at hun ville ha' jer.
Kom bare med historier og billeder.
Og velkommen til.

--
Kate

REMOVE skal ikke fjernes ved svar
REMOVE nothing on answer

Fra : H.O.T

Dato : 26-10-02 17:29

Så fik i jo også en plektor med til guitaren....

Henrik