MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
W95 - opstartsfiler
Fra : ab

Dato : 26-10-02 10:44

Nogen der har et godt sæt opstartsfiler til W95 (config.sys og autoexec.bat)
med EMM-hukommelsesstyring. Jeg har slettet alt, hvad der har med W95 at
gøre.

ab

Fra : Rudi Stegen

Dato : 26-10-02 16:05

Hej ab, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> Nogen der har et godt sæt opstartsfiler til W95 (config.sys og
> autoexec.bat) med EMM-hukommelsesstyring. Jeg har slettet alt,
> hvad der har med W95 at gøre.

Jeg har prøvet at skrabe mine (for mere specielle ting jeg har
liggende, men ikke er generelt anvendelige). For alle Win9x kan flg.
evt. anvendes (tilføj selv specialting):

Config.sys:

DEVICE=C:\WINDOWS\HIMEM.SYS
DEVICE=C:\WINDOWS\EMM386.EXE noems
FILES=60
DOS=UMB
DOS=HIGH
DEVICEhigh=C:\WINDOWS\SETVER.EXE
SHELL=C:\COMMAND.COM C:\ /E:512 /p
Break=on
devicehigh=C:\WINDOWS\COMMAND\display.sys con=(ega,,1)
Country=045,865,C:\WINDOWS\COMMAND\country.sys

<bemærkning>
DOS=UMB og DOS=HIGH kan blot sættes sammen, men jeg foretrækker at have
mest muligt enkeltvist, ligesom det vrimler med "rem"er i mine
startfiler (man kunne jo få brug for det og har så indbyggede noter).
</bemærkning>

Autoexec.bat:

@echo off
cls
prompt $p$g
lh C:\WINDOWS\COMMAND\doskey.com /insert
lh c:\driver\mouse\mscmouse /a7
mode con codepage prepare=((865) C:\WINDOWS\COMMAND\ega.cpi)
mode con codepage select=865
lh keyb dk,,C:\WINDOWS\COMMAND\keyboard.sys
PATH=C:\WINDOWS;C:\WINDOWS\COMMAND;C:\;C:\BAT;C:\UDPAK;C:\NU
cls

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Rudi Stegen

Dato : 26-10-02 16:09

Hej Rudi Stegen, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> PATH=C:\WINDOWS;C:\WINDOWS\COMMAND;C:\;C:\BAT;C:\UDPAK;C:\NU

Ups! På Win95 OSR2 (og sikkert også den første Win95) kan man med
fordel evt. sætte "C:\BAT" forrest (så en batfil med samme fornavn som
en fil andetsteds køres i stedet for denne "andetsteds"). I Win98 SE
blev jeg nødt til at ændre det, da den brokkede sig over ikke at kunne
finde Win.com ved opstart.

--
Hygge fra Århus - Rudi