Liste over server man kan hente parker fra~
Fra : Ivar Madsen

Dato : 26-10-02 09:05

I "Mandrake Control enter - System configruation tool" kan man sætte op
hvilke server den skal hente parker fra, er der en der har en liste over
hvilke server der har mange parker, som det er vær at have med?

Fra : Jesper Krogh

Dato : 26-10-02 09:24

In article <2207557.JzdrqdEnD5@news.milli.dk>, Ivar Madsen wrote:
> I "Mandrake Control enter - System configruation tool" kan man sætte op
> hvilke server den skal hente parker fra, er der en der har en liste over
> hvilke server der har mange parker, som det er vær at have med?

Hvis du ikke har CD'erne med, så er de rigtigt gode at have, det er bare
standard Mandrake arkivet på de fleste servere:
ftp://ftp.uninett.no/linux/Mandrake/Mandrake/9.0/i586/Mandrake/RPMS/

Eller commandline:
urpmi.addmedia mdk90
ftp://ftp.uninett.no/linux/Mandrake/Mandrake/9.0/i586/Mandrake/RPMS/
with ../base/hdlist.cz

Så er der contrib arkivet, det er det fra cooker, etc. som der ikke var
plads til på de 3 CD'er der blev frigivet:

ftp://ftp.uninett.no/linux/Mandrake/Mandrake/9.0/contrib/RPMS/

Så er der opdateringerne, hvis du er online, hvilket du givet er siden
du spørger efter dette, så er de også meget gode at have med:

ftp://ftp.uninett.no/linux/Mandrake/Mandrake/updates/9.0/RPMS/

Hvis du skal bruge noget af det som af rettighedsmæssige årsager ikke
kan være på Mandrake's officielle mirrors ( DivX, Mpeg ,etc) så er der
Penguin Liberation Front Lair

http://plf.zarb.org/

Endividere er der Texstar og Ranger, der også laver en hel del pakker
til Mandrake:
http://ftp.ibiblio.org/pub/Linux/distributions/contrib/texstar/linux/distributions/mandrake/9.0/rpms/

Mest Samba 2.2.6 indtil videre, men der var et rimeligt arkiv til
Mandrake 8.2 ( OpenOffice 1.0.0 og Mozilla 1.0).
http://ranger.dnsalias.com/mandrake/mandrake9.0/

De kan vist alle defineres som kilder i pakkehåndteringen (
urpmi-enablede ).

God fornøjelse.

--
../Jesper Krogh, jesper@linuxpusher.dk
http://www.linuxpusher.dk

Fra : Ivar Madsen

Dato : 26-10-02 12:54

Jesper Krogh skrev den Saturday 26 October 2002 10:24 i dk.edb.system.unix:

> Hvis du ikke har CD'erne med, så er de rigtigt gode at have, det er bare
> standard Mandrake arkivet på de fleste servere:

Jeg kan ikke finde hdlist.cz på mere ene en enkelt af dem, hvor søger jeg
dem henne?

Fra : Ivar Madsen

Dato : 26-10-02 18:05

Fra : Jesper Krogh

Dato : 28-10-02 16:37

In article <1676321.Cl2FD0hYU7@news.milli.dk>, Ivar Madsen wrote:

> Jeg kan ikke finde hdlist.cz på mere ene en enkelt af dem, hvor søger jeg
> dem henne?

Prøv at læse man urpmi.addmedia der er et afsnit om at tilføje
distributionens installations medier.

--
../Jesper Krogh, jesper@krogh.cc

Fra : Ivar Madsen

Dato : 28-10-02 17:45

Jesper Krogh skrev den Monday 28 October 2002 16:37 i dk.edb.system.unix:

> Prøv at læse man urpmi.addmedia der er et afsnit om at tilføje
> distributionens installations medier.
>

|urpmi.addmedia [options] <name> http:/// [with <relative
| path of synthesis|hdlist>]
| Where <name> is your reference for the media (e.g.
| MandrakeUp-
| date). <name> is optional if --distrib is given in options.
| <host>/<path> is the location of the rpm directory on the
| net.
| <relative path of hdlist> is the pathname where to find
| the
| hdlist of the rpms.

Ja, den skal have at vide hvor hdlist, eller synthesis ligger henne på
serveren, jeg formoder at det er en liste over hvilke RPM filer der findes
på serveren, og sikkert også en beskrivelse af hvad de indeholder.
Og det er de to filer jeg ikke kan finde (formdoer at der skal være en af
dem, ikke nødvendigvis begge), og når ikke de er at finde for uprime, så
kan den ikke opdatere med den server.

Fra : Jesper Krogh

Dato : 28-10-02 18:01

In article <25266415.KHtFucc5ZM@news.milli.dk>, Ivar Madsen wrote:

> [...]
> dem, ikke nødvendigvis begge), og når ikke de er at finde for uprime, så

Til installations mediet klarer den det selv med --distrib:
[root@luke root]# urpmi.addmedia --distrib
ftp://ftp.uninett.no/linux/Mandrake/Mandrake/9.0/i586/

Men nu er ftp.uninett.no lidt travl lige nu..

Fra : Ivar Madsen

Dato : 28-10-02 20:22

Jesper Krogh skrev den Monday 28 October 2002 18:00 i dk.edb.system.unix:

> Til installations mediet klarer den det selv med --distrib:
> [root@luke root]# urpmi.addmedia --distrib
> ftp://ftp.uninett.no/linux/Mandrake/Mandrake/9.0/i586/

Men hvad med alle dem her

> [...]

|Mest Samba 2.2.6 indtil videre, men der var et rimeligt arkiv til
|Mandrake 8.2 ( OpenOffice 1.0.0 og Mozilla 1.0).

Dem mangler jeg synthesis eller hdlist til.

Fra : Jesper Krogh

Dato : 28-10-02 20:36

In article <2920271.E1LXZvdlvh@news.milli.dk>, Ivar Madsen wrote:

> Men hvad med alle dem her

> Dem mangler jeg synthesis eller hdlist til.

Ok, skal jeg give dig alle kommandolinerne eksakt, eller kan du godt
selv lige fyre op for din webbrowser/ftp-klient og lure hvor de er?

--
../Jesper Krogh, jesper@krogh.cc