Firewire tilslutning af kamera
Fra : Johan Gadegaard

Dato : 26-10-02 00:03

Hej

Jeg er kørt fast i et problem med at slutte et kamera (Canon EOS 1 m. Kodak
DCS520) til computeren via firewire. Jeg har forsøgt både på en bærbar m. XP
Home og på min stationære med Win2000. I begge tilfælde ytrer problemet sig
på samme måde. Windows opdager kameraet, som så bliver installeret som
ukendt enhed. Når jeg så går ind under Enhedshåndtering og opdaterer
driveren til den seneste jeg har kunnet finde på nettet, ser alt fint ud.
Jeg kan se kamera uden gule udråbstegn i Enhedshåndtering, men jeg kan ikke
finde det under Denne Computer. Ej heller under Acquire modulet, der følger
med til indlæsning af billeder.

Løsningsforslag modtages med tak!

Johan Gadegaard

Fra : Lars Ladingkaer

Dato : 26-10-02 20:26

"Johan Gadegaard" skrev:
> Jeg har forsøgt både på en bærbar m. XP Home og
> på min stationære med Win2000. [..]

Der er et videokamera, ikke ?

Hvis ja, så leverer kameraet ikke filer men leverende billeder. Dvs. du
finder det ikke som en "statisk disk" i systemet, men derimod som en
"levende kilde" tilgængelig fra videoredigeringsprogrammer som det der er
indbygget i XP, eller de noget mere advancerede programmer som Pinnacle
Studio, Ulead Video Studio, Adope Premiere m.fl. som du evt. kan investere i
hvis du har behov for mere end det redigeringsprogrammet i XP yder.

Læs evt. mere via nyhedsgruppen news:dk.edb.videoredigering

Mvh, Lars

Fra : Johan Gadegaard

Dato : 27-10-02 00:43

> Der er et videokamera, ikke ?

Hej Lars

Nej, det er et professionelt digitalkamera, bygget over den seneste topmodel
i EOS systemet til 35 mm film, EOS1N. Modellen udgik, da leveringen af
afløseren var stabil.

Det er egentlig et Canon kamera, som Kodak har digitaliseret. En
eftersøgning på Kodaks site peger lidt i retning af, at de har glemt, at de
har lavet en model DCS520. Der har været mulighed for opdatering af firmware
og drivere. Men jeg kan ikke finde noget, der kan hentes. Når det ser
lovende ud, viser siden sig at være udgået.

M.v.h.
Johan Gadegaad