Problem med upload komponent
Fra : Christian Olsen

Dato : 27-02-01 13:04

Hej

Jeg benytter det gratis AspSmartUpload til at uploade/downloade filer.

Der opstår et ganske irriterende problem nå filer skal downloades:

Når jeg vil downloade en fil fra en fysisk sti benytter jeg denne kode på
downloadsiden:

I getfile.asp hentes filoplysninger i en database svarende til dette :
Call
mySmartUpload.DownloadFile("c:\upload\billede.gif","image/gif","billede.gif"
)

....MEN : Når man klikker på linket spørger Internet Explorer hvad den skal
gøre ved filen....og når man vælger gem, så får man kun mulighed for at
gemme getfile.HTM
Hvis man vælger åben istedet for gem, så får man et nyt vindue op der
spørger om man vil åbne eller gemme. Hvis man vælger gem nu så virker det.
Det allermest syge er at hvis man højreklikker på linket og vælger "gem
destination som.." så virker det.

Sagerne virker som de skal i Netscape og det er formentligt et problem der
opstår på grund af at IE selv gætter på content-types....men er der nogen
der har en ide til hvordan dette kan løses. Det er helt vildt irriterende at
man ikke kan klikke på linket og gemme filen uden videre.

Venlig hilsen
Christian Olsen

Fra : Marten Ølgaard

Dato : 27-02-01 16:12

Du kunne prøve at indsætte en

Response.ContentType="gif=image/gif"

i starten. Så vil din asp fil blive opfattet som en gif.

/Marten