bedste køleprofil til prisen?
Fra : Jimme

Dato : 25-10-02 21:09

hej.
Jeg skal have mig en køleprofil til en XP 1700+ (socket A). Planene var at
købe en billig køleprofil og så sætte en powerfluid 9 db eller en papst 19
db på. køleprofilen skal helst ikke koste meget mere end en hund, hvilken en
vil I så mene er den bedste.
Eller kender i nogle køleprofiler hvor den tilhørende blæser larmer max 20
dB til max 250 kr.

på forhånd tak Jimme
__________________________________________________________________ Jeremias
Sørensen ICQ#: 149777899 Current ICQ status: + More ways to contact me

Fra : Leony

Dato : 25-10-02 22:10

"Jimme" <jmme@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> db på. køleprofilen skal helst ikke koste meget mere end en hund, hvilken

Det kan i hvert fald ikke gøres meget billigere end dette:
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1724717893
Titan køleren skulle være ganske glimrende til prisen.
Det er en standard 80mm blæser der er på i forvejen så du slipper for
fanadapter og lignende.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Tinky Winky

Dato : 25-10-02 22:53

> [...]
> Titan køleren skulle være ganske glimrende til prisen.
> Det er en standard 80mm blæser der er på i forvejen så du slipper for

Ja, sådan en har jeg med en Papst 19db på en XP1800+. Og den bliver kølet
nok til at være klippe stabil.

Dog synes jeg ikke at papst blæseren er næsten lydløs, som nogle siger - jeg
kan godt høre den. Men det kan nok ikke gøres meget bedre til de penge. Man
kunne evt. putte et potentiometer på (variabel modstand/fanmate) og skrue
lidt ned for omdrejningerne og evt. underclock/undervolte sin CPU.

Det bedste ville være en enorm køleprofil så man slet ikke behøvede en
blæser, men det koster og fylder en del.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 25-10-02 23:19

"Leony" <leony@REMOVETHIScyberjunkie.dk> wrote in message

> [...]
> Titan køleren skulle være ganske glimrende til prisen.
> Det er en standard 80mm blæser der er på i forvejen så du slipper for

Hehe. det er skisme også billigt.....

Og ja Titan kølere er vist helt okay....

Jeg har skilt en Titan Cardcooler fra hinanden, så man har 2 styk 80mm
lydløse blæsere ved 7v