Sikkert et gammelt spørgsmål...
Fra : Svend

Dato : 25-10-02 20:30

Hej NG,

jeg har kørt med TDC ADSL i ca. 2 år til almindelig tilfredshed. I det
sidste ca. halve år har jeg endvidere haft en ekstra PC koblet på via 2 stk
netkort.
Nu er det pludselig begyndt at drille.
Det kan fint lade sig gøre at dele internetforbindelsen mellem de 2 PC,'er,
men ved installation af deling af drev og printere går det galt. Nu virker
enten kun ADSL eller det lokale netværk.
Jeg har en ide´ om at det er noget med TCP/IP "et eller andet" det er galt
med.
Kan nogen hjælpe?
mvh
Svend

Fra : Svend

Dato : 26-10-02 23:22

Jeg glemte at fortælle at det drejer sig om win98 2´ udgave.

Fra : Karsten Madsen

Dato : 27-10-02 14:55

> [...]
> men ved installation af deling af drev og printere går det galt. Nu virker
> enten kun ADSL eller det lokale netværk.

Har du en router på ADSL forbindelsen ?
Hvilken IP adresse og MASKE anvender de to computere ?
Har du installeret andre netværksprotokoller end TCP/IP ?

Hilsen Karsten

Fra : Svend

Dato : 28-10-02 21:02

Klip
> Har du en router på ADSL forbindelsen ?
> Hvilken IP adresse og MASKE anvender de to computere ?
> Har du installeret andre netværksprotokoller end TCP/IP ?
>
> Hilsen Karsten

Klip

Tak for svaret. Nej der er ingen router.
Der bruges TCP/IP protokoller.
Men... efter en reinstallation af "det hele" incl. windows på hoved-PCén
fungerer det hele igen.

mvh
Svend