apt-get unstable?
Fra : Esben Laursen

Dato : 25-10-02 19:06

Hvordan får jeg apt-get til at installere en unstable pakke...
Jeg kører normalt på stable men der er nogen gange jeg gerne vil have den
nyeste version. Har i entlig problemer med unstable?
Jeg har kikket lidt i man apt-get men syntes ikke rigtigt at kunne finde
noget brugbart, men jeg overser det nok bare =))

Esben

Fra : Allan Joergensen

Dato : 25-10-02 19:23

http://debianguiden.dk/dists/stable/html/apt-og-dpkg.html#INDIVIDUEL-OPGRADERING

--
Allan Joergensen aka alj on eu.freenode.net

"Away with him! Away with him! He speaks Latin." -- Shakespeare

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 25-10-02 19:28

Esben Laursen wrote:

> Hvordan får jeg apt-get til at installere en unstable pakke...
> Jeg kører normalt på stable men der er nogen gange jeg gerne vil have den
> nyeste version. Har i entlig problemer med unstable?

Jeg kører testing; der har pakkerne været gennem den grove kvalitetskontrol,
men er ikke fuldstændig gennemprøvet; jeg har ikke problemer.

> Jeg har kikket lidt i man apt-get men syntes ikke rigtigt at kunne finde
> noget brugbart, men jeg overser det nok bare =))

Prøv at kigge på pinning:

moffe@grignard# cat /etc/apt/preferences
Package: *
Pin: release a=testing
Pin-Priority: 100

Package: *
Pin: release a=unstable
Pin-Priority: -10

Jeg har både unstable og testing i sources.list - og den installerer kun
unstable-pakker, hvis jeg specifikt beder om det med '-t unstable'.

/Rasmus

The day Microsoft makes something that does not suck,
is probably the day they start making vacuum cleaners.

Fra : Peter Makholm

Dato : 25-10-02 19:35

"Esben Laursen" <spam@hyber.dk.remove> writes:

> Jeg har kikket lidt i man apt-get men syntes ikke rigtigt at kunne finde
> noget brugbart, men jeg overser det nok bare =))

# apt-get install pakke/unstable

eller

# apt-get -t unstable install pakke

men det kræver at du har unstable stående i din /etc/apt/sources.list.

Det vil nok være smart at læse apt_preferences(5), da den forklarer
hvordan du kan har unstable stående i din sources.list uden at apt vil
opgraderer hele systemet.

--
Peter Makholm | Sit back and watch the messages. This is actually
peter@makholm.net | more important than one might think as there is a