Browser-størrelse
Fra : Niels Andersen

Dato : 25-10-02 17:24

Jeg vil gerne finde browserens størrelse. Jeg vil gerne kende browserens
ydre mål, men jeg vel hellere kende den størrelse, der er tilgængelig for
HTML-dokumentet.
Det allerbedste ville være begge dele. :)

Men jeg synes det er et mareridt at finde noget information om det. Stort
set alt er noget ubrugeligt vrøvl, hvor folk bare gætter, og prøver af i
sin egen browser.

Dette er, hvad jeg har indtil nu:

var browserinnerwidth = 'N/A';
var browserinnerheight = 'N/A';

if (window.innerWidth) {
browserinnerwidth = window.innerWidth;
browserinnerheight = window.innerHeight;
} else if (document.body.clientWidth) {
browserinnerwidth = document.body.clientWidth;
browserinnerheight = document.body.clientHeight;
}

Den sidste er til ære for IE. Men det er vist en blanding af
HTML-dokumentets størrelse og pladsen der er tilgængelig for HTML'en, så
det er nok lige til at kassere. (Ingen data er bedre end forkert data.)

Er der nogen der kan hjælpe her?

Hvor stammer "window.innerWidth" fra? Er det en anerkendt standard, eller
bare nogle nogle tilfældige browsere har valgt at understøtte?

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : Stig Nygaard

Dato : 25-10-02 18:20

Hej Niels

Måske kan du finde noget information du ikke allerede har, på:
http://www.xs4all.nl/~ppk/js/index.html?/~ppk/js/winprop.html

--
Mvh. Stig
stig[at]rockland[dot]dk

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 25-10-02 18:45

Niels Andersen wrote:

> Hvor stammer "window.innerWidth" fra? Er det en anerkendt standard, eller
> bare nogle nogle tilfældige browsere har valgt at understøtte?

http://www.mozilla.org/docs/dom/domref/ er god til at finde ud af den
slags ting. Nederst på hver side, der beskriver en metode, står der
under overskriften "Specification" om metoden er en del af DOM. Er
metoden ikke en del af DOM, kan man så gå videre til
http://www.ecma.ch/ecma1/STAND/ECMA-262.HTM for at se, om metoden skulle
være en officiel del af ECMAScript.

Fra : Niels Andersen

Dato : 25-10-02 20:20

Jonas Koch Bentzen wrote in <3DB98323.3020500@eksempel.dk>:
> http://www.mozilla.org/docs/dom/domref/
> http://www.ecma.ch/ecma1/STAND/ECMA-262.HTM

Tak skal du have, der er en masse guf. :)

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)