ADSL og Switchbox
Fra : sredna

Dato : 25-10-02 13:23

Jeg holder tit net-aften, og vi kunne godt tænke os, at vi alle sammen
kunne komme på nettet og spille, istedet for at spille fem mod hinanden,
men vi har kun ADSL på en computer. Vi har spurgt i en butik der hedder
PC-Store, om man ikke kan bruge en switchbox til deling af
ADSL-forbindelsen, og de sagde at man sagtens kunne, men skal stikke til
ADSL sættes i siden af Switchboxen eller i en af de fem porte? Og hvis
der er en, som har en guide hvis det skal sættes op på en eller anden
måde er personen velkommen til at sende en løsning på adressen
andershelbo138@msn.dk.

http://www.kandu.dk/

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 25-10-02 15:27

"sredna" <sredna.news@kandu.dk> wrote in message
> [...]
> ADSL-forbindelsen, og de sagde at man sagtens kunne, men skal stikke til
> ADSL sættes i siden af Switchboxen eller i en af de fem porte?

Først og fremmest, skal computerne på kommonikere sammen. Her kan jeg forstå
I allerede har haft kørende?

Hvis ikke, skal man have en Switch, som du kalder Switchbox

Men for at dele internet forbindelsen ud på LAN´et.... Kommer helt an på det
ADSL abonnement og teknik forbindelsen bliver baseret på.
Det eneste jeg kan se, er at du kører via en Tiscali ADSL... Men om det er
med Router, eller USB modem kan jeg jo ikke se...

Hvis det er med router, sættes routeren i Switchen sammem med alle
computerne.. Denne søger for at alle for Internet adgang... Hvis du kun har
et USB modem, må du bruge din computer som router.. Det vil sige at du
sætter din computer op til, at dele internetforbindelsen ud på LAN´et... Her
skal din computer så hele tiden være tændt, for at have adgang.

> Og hvis
> der er en, som har en guide hvis det skal sættes op på en eller anden
> måde er personen velkommen til at sende en løsning på adressen
> andershelbo138@msn.dk.

Tag og følg med her istedet

> http://www.kandu.dk/

......for at bruge en så dårlig webstjeneste, og email til besvarelse

Fra : Michael Barrett

Dato : 26-10-02 13:44

sredna wrote:
> [...]
> deling af ADSL-forbindelsen, og de sagde at man sagtens kunne, men
> skal stikke til ADSL sættes i siden af Switchboxen eller i en af de

Det ville nok hjælpe en del, hvis du kunne fortælle, hvilket
ADSL-abonnement, du har (Cybercity, TDC Netexpress m/u router, TDC Bredbånd,
Tiscali)?! Dine muligheder kommer nemlig til at afhænge en del af dette. Har
du f.eks. TDC Bredbånd i sin grundform, har du kun mulighed for at tilslutte
to computere til Internet samtidig, hvis du ikke har tilkøbt en router...

Vend lige tilbage med yderligere info...

--
Michael Barrett