Gode højtalere til computeren?
Fra : Jacob

Dato : 25-10-02 12:48

Jeg har nogle standard Fujitsu højtalere, der kom med min gamle Celeron
500Mhz i sin tid for et par år siden. Jeg har tænkt mig at bruge mit nye P4
system som musikanlæg også. Så nu står jeg og skal investere i nye
højtalere. Jeg skal bruge dem i et 25 kvm og de skal kunne stå på bordet.
Subwoofer og den slags er der ikke behov for. Jeg går mere op i om klassisk
musik kommer ordentligt igennem, end om heavy metal trummer gør det. Hvad
kan anbefales?

Mht. lydkort har jeg det som følger med ASUS P4S533 bundkortet. Er det i
orden, eller bør jeg også her investere i nyt?

Fra : Per.K

Dato : 25-10-02 14:44

"Jacob" <firecracker88@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Mht. lydkort har jeg det som følger med ASUS P4S533 bundkortet. Er det i
> orden, eller bør jeg også her investere i nyt?

Dallas højtalere f.eks. Jeg har et sæt på 130W jeg købte for en del år
siden.
De leverer en god lyd, så om det er rock, Jarre eller klassisk der spilles
på dem.
Og så gav jeg ikke mere end 300kr for dem hos Fona.
De er 2 vejs højtalere (bass+discant)

Venligst Per

Fra : Kasper Meldgaard

Dato : 25-10-02 15:04

Det funger simpelthen ikke!! Går ind på edbpriser.dk og find dig et par
ordentlige højtalere.... der er både anmeldelser og billeder! Du gider
fandme ik ha stående sådan et par grimme hvide klodser på dit skrivebord...
Har selv lige købt et Creative sat+sub sæt til 350kr... meget fint sæt!

Kasper

Fra : Devast8or

Dato : 25-10-02 15:36

Har du hørt pågældende sæt spille? Hvis ikke du har, synes jeg du skal passe
på med at bedømme dem. Jeg har selv "storebroren" til det sæt Per K. nævner
(Mine hedder Dallas 300), og de spiller helt udmærket også selv om de
efterhånden er en 4-5 år gamle. Det er muligt at de ikke kan råbe et et så
stort lokale op som Jacob har brug for, men lydkvaliteten er der absolut
intet i vejen med. Jeg vil ikke have noget problem med at anbefale Dallas
højttalere eller at købe nogen en anden gang.

Iøvrigt anbefaler du et højttalersæt med subwoofer som Jakob nævner han ikke
vil have. Men ellers har du ret, Creative laver nogle ret gode højttalere ;)

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Lasse

Dato : 25-10-02 20:48

Prøv et par JBL media 200 , de spiller rigtig godt og højt hvis du ønsker
det .
Man kan osse slutte en subwoofer til dem.
--
Lasse (8900)

YOU`LL NEVER WALK ALONE

Fra : Jean Christophe B. T~

Dato : 25-10-02 22:50

> Mht. lydkort har jeg det som følger med ASUS P4S533 bundkortet. Er det i
> orden, eller bør jeg også her investere i nyt?

Lige nu har de nogle Creative SoundWorks CSW320 til 250 kr hos Computercity.

De spiller meget alsidigt, og kan med et ordenligt lydkort hamle op med
minianlæg i den dyre ende.

/Jean

Fra : René Jensen

Dato : 25-10-02 22:54

Jacob wrote:
> Mht. lydkort har jeg det som følger med ASUS P4S533 bundkortet. Er det i
> orden, eller bør jeg også her investere i nyt?

Jeg vil anbefale dig at investere i et lydkort, det behøves ikke at være
det vildeste, men i de fleste tilfælde vil et lydkort være bedre end
den lydchip, som er på mange af bundkortene.

--
Med venlig hilsen,
René Jensen

Fra : Christoffer Olsen

Dato : 26-10-02 13:21

René Jensen <return2sender@notvalidemail.com> writes:

> Jeg vil anbefale dig at investere i et lydkort, det behøves ikke at
> være det vildeste, men i de fleste tilfælde vil et lydkort være bedre
> end den lydchip, som er på mange af bundkortene.

Jeg har aldrig hørt C-media chippen sammen med et sæt hifi højtalere,
men med pc-højtalere synes jeg at den klarer jobbet mindst lige så
godt som et SB Live.

Nogen der kan finde et link til en test af lydchippen? Jeg kan kun
finde useriøse ting med benchmark i spil osv. Det kunne sjovt at vide
hvordan lydkvaliteten er.

Er det korrekt at lydkortet hedder Zoltrix Pro 6, hvis man køber det
som ikke-onboard?

Christoffer Olsen

*** Debian GNU/Linux - http://www.debian.org ***

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 25-10-02 23:50

> [...]
>
> Mht. lydkort har jeg det som følger med ASUS P4S533 bundkortet. Er det i
> orden, eller bør jeg også her investere i nyt?

IMHO ville du gøre en god investering ved at købe et Creative lydkort med
sourround og et sæt creative højttalere med 2-6 sattelitter og en subwoofer.
Det er rigtigt at sub mest er til rock o.lign. MEN hvad med
slagtøjssektionen i klassisk fortjener den ikke at "komme til sin ret"?
Jeg har selv et SB Live! med sub og 4 sattelitter og det er den bedste
investering jeg har gjort i lang tid. Tidligere havde jeg et sæt dallas 85W
de gav en rigtig god lyd, især efter jeg købte en lille sub og satte på. Der
er dog en verden til forskel på at høre musik på almindelige højttalere
eller at høre dem på et anlæg med sourround. Desuden fylder sattelitterne
næsten ingenting hvilket kan være en fordel hvis man har lidt plads at gøre
godt med. Creatives sattelitter kan hænges op, så man sparer endnu mere
plads og får en bedre lyd.
En lille pudsig ting: Mit SB Live! kan simulere forskellige rum. Man kan
f.eks. spille musikken med rumklang på så det lyder som om det spilles i en
stor koncertsal.

Thomas
This mail was scanned by Norton Antivirus 2002

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 26-10-02 09:00

"Thomas Nørgaard" <nimbus39@hotmail.com> wrote in message
> Jeg har selv et SB Live! med sub og 4 sattelitter og det er den bedste
> investering jeg har gjort i lang tid. Tidligere havde jeg et sæt dallas
85W

Den bedste investering jeg har gjort i den retning er et signalkabel med
minijack-stereo i den ene ende og to phono-bøsninger i den anden ende. Intet
slår en rigtig forstærker og et sæt gode studiemonitorer... Men okay, så er
den samlede investering også pludseligt røget over 2500,-

- Men fortjener lyden det ikke?

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 26-10-02 10:42

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
er
> den samlede investering også pludseligt røget over 2500,-

Jo, det gør den men det ville nok ikke virke hos mig da min maskine står på
1.sal og stereoanlægget står i stuen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 27-10-02 09:28

> Jo, det gør den men det ville nok ikke virke hos mig da min maskine står

> 1.sal og stereoanlægget står i stuen

Du bruger vel heller ikke din PC som primær lydkilde ?

Fra : Jacob

Dato : 26-10-02 07:59

"Jacob" <firecracker88@yahoo.com> wrote in message
> [...]
>
> Mht. lydkort har jeg det som følger med ASUS P4S533 bundkortet. Er det i
> orden, eller bør jeg også her investere i nyt?

Jeg takker for svarene. Nu har jeg noget at gå efter på mandag når jeg skal
have købt!