Farvel til Telia med ADSL?
Fra : LBC

Dato : 25-10-02 12:40

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 25-10-02 12:45

In article <s9biruotlmb64u09d6ekjf0lt53t3elosa@4ax.com>, LBC wrote:

> http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=16697
>
> Er det en and eller...?

Der står:
"Terje Christoffersen pointerer, at beslutningen om at forlade ADSL i
Danmark endnu ikke er truffet. Først i næste uge afgør selskabet, hvilke
produkter det vil satse på fremover i Danmark, men på forhånd er der
lagt op til at droppe over halvdelen af udbuddet."

Så det ved ingen endnu.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Be cheerful while you are alive.

Fra : Larz

Dato : 25-10-02 18:59

Andreas Plesner Jacobsen wrote:

> [...]
> produkter det vil satse på fremover i Danmark, men på forhånd er der
> lagt op til at droppe over halvdelen af udbuddet."

Korrekt!
Håber da ikke dit job er i fare APJ? Er det?

--
-
Lars

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 25-10-02 19:07

In article <wDfu9.178045$Qk5.6166619@news010.worldonline.dk>, Larz wrote:

> Korrekt!
> Håber da ikke dit job er i fare APJ? Er det?

Det ved jeg ikke.
Og så tror jeg ikke det er politisk korrekt at jeg blander mig mere i
denne del af debatten.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Every absurdity has a champion who will defend it.

Fra : TBC

Dato : 25-10-02 19:34

"Andreas Plesner Jacobsen" <apj@daarligstil.dk> skrev i en meddelelse

> Det ved jeg ikke.
> Og så tror jeg ikke det er politisk korrekt at jeg blander mig mere i
> denne del af debatten.

Det eneste politiske korrekte jeg kan finde i alt dette er hvad der
forhåbentligt kommer ud af følgende:

http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=16703

TBC

Fra : Jesper Skriver

Dato : 25-10-02 19:54

On Fri, 25 Oct 2002 20:34:03 +0200, TBC wrote:
> Det eneste politiske korrekte jeg kan finde i alt dette er hvad der
> forhåbentligt kommer ud af følgende:
>
> http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=16703

Som sikkert vil give højerer forbruger priser ...

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 25-10-02 19:59

In article <slrnarj4qc.2lm1.harvest@freesbee.wheel.dk>, Jesper Skriver wrote:

> Som sikkert vil give højerer forbruger priser ...

Måske på kort sigt, men på længere sigt skulle det gerne holde priserne
nede.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Today is the first day of the rest of your lossage.

Fra : TBC

Dato : 25-10-02 21:15

"Jesper Skriver" <harvest@wheel.dk> skrev i en meddelelse

> Som sikkert vil give højerer forbruger priser ...

Men sikkert medvirke til at bevare et konkurence præget marked, fremfor
monopol lignende tilstande og alt for høje priser.

TBC

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 25-10-02 21:37

Hej

Jesper Skriver <harvest@wheel.dk> wrote:

>Som sikkert vil give højerer forbruger priser ...

Næppe - Det de vil regulere med det nye lovtiltag er jo netop
grosssistpriserne, og leje af rå kobber.

Eller sagt på en anden måde, man vil tvinge TDC til at sænke de priser
som andre udbydere betaler til TDC for at benytte TDC's net.

--
M.v.h. Ole®

Fra : Michael Ravn

Dato : 25-10-02 22:00

On Fri, 25 Oct 2002 11:44:41 +0000 (UTC), Andreas Plesner Jacobsen
<apj@daarligstil.dk> wrote:

> [...]
>produkter det vil satse på fremover i Danmark, men på forhånd er der
>lagt op til at droppe over halvdelen af udbuddet."

Vi har lige fået Telia ADSL for en måned siden. Gad vide hvordan man
står, hvis de lukker det ned? Surt show!
Michael Ravn

Fra : Thomas Jørgensen

Dato : 25-10-02 22:22

Ja du er ikke alene, har næsten også lige fået det.En ting er sikkert, jeg
ryger aldrig tilbage til TDC-shit.De har fandme været skyld i mange ting.Dem
vil jeg ikke støtte mere, men de skider de da bare på som de plejer.Håber
regeringen puler dem godt og grundigt.

Fra : the joker

Dato : 25-10-02 23:31

"Thomas Jørgensen" <psxdemon2@hotmail.com> wrote in message
> [...]
ting.Dem
> vil jeg ikke støtte mere, men de skider de da bare på som de plejer.Håber

Det kan vi nok desværre ikke håbe på, husk det var dem der forærede, den
danske tele infrastruktur væk for småpenge.
Det næste bliver vel at de sælger ældreplejen eller hospitalerne eller
politiet, NÅÅÅÅ Nej så skal de jo købe det tilbage og selv betale
men de kunne jo sælge vejene og kronborg, kloakkerne, måske flytte i nyere
lokaler og så sælge kristiansborg.
de glemte bare at når du privatiserer giver du også slip på enhver kontrol
og at de er representanter for resten af befolkningen, det var ikke i vores
bedste interesse at teledk blev solgt dengang

teledk er en selvstændig virksomhed, de gør lige som det passer dem, kun
hvis et nyt selskab opstår, som ikke bruger deres teknik eller kabler, har
vi en mulighed for at blive fri for fortidens fejltagelser, det er desværre
for sent, at starte forfra, hvis ikke er jeg den første til at købe linie og
aktier i det nye selskab, også selv om det betyder jeg ikke kan ringe til
teledk's net, det ville da være skønt ikke
å ja det er sjovt at lege hvad nu hvis

hilsen
Joker

Fra : Steen

Dato : 26-10-02 15:34

Sjovt at du forsvare et statslig selvskab som er statstøttet til det
sidste - og ikke er dansk
Hvilket gælder for alle de andre sørgelige konkurrenter på telescenen ... så
gå et andet sted hen og piv

Steen

Fra : the joker

Dato : 27-10-02 03:02

hmmmm hvis du kalder det for at forsvare teledk
så er jeg ikke helt med.
men sådan er meninger forskellige
EOD
the joker

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 27-10-02 09:20

On Sun, 27 Oct 2002 03:02:10 +0100, "the joker"
<you_spam_me_i_fuck_you_up_bad@biteme.dk> wrote:

> hmmmm hvis du kalder det for at forsvare teledk
>så er jeg ikke helt med.

Jeg tror nærmere at han kalder det at forsvare Telia.

/Jarlskov

Fra : LBC

Dato : 27-10-02 03:35

On Sat, 26 Oct 2002 16:33:52 +0200, "Steen" <Stone@Steinerworld.dk>
wrote:

>Sjovt at du forsvare et statslig selvskab som er statstøttet til det
>sidste - og ikke er dansk
>Hvilket gælder for alle de andre sørgelige konkurrenter på telescenen ... så
>gå et andet sted hen og piv

TDC er ikke et statslig selvskab. De er privatejet. At de så som andre
har påpeget opfører sig som om de er statsejet er jo så en hel anden
historie

Lars

Fra : Jesper Skriver

Dato : 27-10-02 11:15

On Sun, 27 Oct 2002 03:35:04 +0100, LBC wrote:

> TDC er ikke et statslig selvskab. De er privatejet. At de så som andre
> har påpeget opfører sig som om de er statsejet er jo så en hel anden
> historie

Telia er tilgengæld statsejet, og vilkårene for alternative udbyderes
adgang til at sælge ADSL i Sverige, er betydeligt dårligere end i
Danmark.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Ivar Madsen

Dato : 27-10-02 09:57

On Fri, 25 Oct 2002 20:59:42 GMT, mravn@imageREMOVE.dk (Michael Ravn)
wrote:

>Vi har lige fået Telia ADSL for en måned siden. Gad vide hvordan man
>står, hvis de lukker det ned? Surt show!

Formodentligt vil de enten bare stoppe med tilgang af nye kunder,
specielt taget i betragtning at han formode at StofaNet vil forsætte,
som var intet sket.
Det var også hvad Orange gjorde.

Men Telia vil muligvis droppe fastnet helt, og så er det ikke
utænkeligt at de vil afvikle fastnet og ADSL, og sælger kunderne til
en konkurant, det er dog IMHO en så væsentlig ændring af aftalen
mellem Telia og kunde, at de 6 måneder kunden har bundet sig, må
bortfalde, således at kunden kan vælge ikke at følge med over i det
andet selskab.

Fra : Knud

Dato : 27-10-02 09:59

I henhold til den aftale jeg har med Telia står, at der i tilfælde af at
Telia ophører med at udbyde ADSL, har kunden krav på 2 måneders varsel.

Knud

Fra : Rene Joergensen

Dato : 27-10-02 14:40

Knud <xxx@cc.dk> wrote:

> I henhold til den aftale jeg har med Telia står, at der i tilfælde af at
> Telia ophører med at udbyde ADSL, har kunden krav på 2 måneders varsel.

Der er jo nok heller ikke tale om at Telia i løbet af en uge slukker alt
og sender medarbejderne hjem.

--
-René
http://www.taabelig-turbo-klub.dk/

Fra : Hans

Dato : 27-10-02 18:45

"Rene Joergensen" <fox@nospam.dk> wrote in message

> Der er jo nok heller ikke tale om at Telia i løbet af en uge slukker
> alt og sender medarbejderne hjem.

Trækker de ikke bare telefonstikket ud, slukker og går hjem?

--
mvh Hans

Fra : Rene Joergensen

Dato : 27-10-02 22:07

Hans <fast@NOSPAM2night.dk> wrote:

> Trækker de ikke bare telefonstikket ud, slukker og går hjem?

Jeg har altid drømt om at tage hovedafbryderen i et serverrum ;)

Jeg er *HELT* sikker på at det lyder godt når alting slukker.

Fra : Jesper Skriver

Dato : 27-10-02 23:34

On 27 Oct 2002 21:07:29 GMT, Rene Joergensen wrote:

> Jeg har altid drømt om at tage hovedafbryderen i et serverrum ;)
>
> Jeg er *HELT* sikker på at det lyder godt når alting slukker.

Det gør det, been there, done that - godtnok dengang man dårligt kunne
kalde det et serverrum ...

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Knud

Dato : 28-10-02 21:10

Jeg ved ikke om det er en tilfældighed, men det virker påfaldende, at Telias
danske hjemmeside ikke har været tilgægelig siden søndag ....

Knud

Fra : Rene Joergensen

Dato : 28-10-02 21:19

Knud <xxx@cc.dk> wrote:

> Jeg ved ikke om det er en tilfældighed, men det virker påfaldende, at Telias
> danske hjemmeside ikke har været tilgægelig siden søndag ....

Det var ikke mig. Jeg sværger!

Fra : Knud

Dato : 27-10-02 08:36

Det er en trist situation for de ansatte i Telia og for konkurrencen på ADSL
i Danmark. Håber at Telia besinder sig og afventer politiske initiativer,
som kan sikre mere reel konkurrence.

Personligt er jeg spændt på hvad der sker, idet min fastnettelefon flyttets
til Telia på tirsdag og der er aftalt teknikerbesøg til på fredag for at
installere ADSL. Er der nogle som ved, om det er Telias egne teknikere som
bruges, eller om de evt. bruger TDCs ?

Knud

Fra : Nielsen

Dato : 27-10-02 09:29

>"Knud" skrev
> Er der nogle som ved, om det er Telias egne teknikere som bruges, eller om de evt. bruger TDCs ?

Der står telia på teknikerens vogn, men jeg mener at det er Stofa folk der udfører besøg hos folk, og
det er jo også Telia.

Mvh Ole