Dæmpe støjniveau?
Fra : Jacob

Dato : 25-10-02 12:36

Jeg har i en måneds tid haft et P4 1,8Ghz system (opgraderet fra en Celeron
500Mhz), og lydniveauet fra blæserne er steget en del mere, end jeg egentlig
har været forberedt på. Jer er næsten sikker på, at det er blæseren i
netdelen - en Mercury 300W fra kobian.com - der er årsagen til problemet og
ikke blæseren på P4 chippen (og som kom i pakken med P4 chippen) - men det
er svært at sige med 100% sikkerhed, da begge jo er i gang samtidig.

Kan nogen anbefale en god støjfri blæser til at udskifte i netdelen?

Fra : Flemming Joensson

Dato : 25-10-02 16:04

"Jacob" <firecracker88@yahoo.com> wrote in

> [...]
> chippen (og som kom i pakken med P4 chippen) - men det er svært at
> sige med 100% sikkerhed, da begge jo er i gang samtidig.

Du kan med en P4 godt tage køleren af uden at systemet brænder af. Der
er indbygget termisk diode i sådan en P4 fætter, så det eneste der sker
er at den sætter sin hastighed meget ned, men brænder altså ikke af.
Jeg ved dog ikke om dit bundkort har en indstilling som gør at systemet
slukker hvis ikke der er koblet noget til CPU-strømudtaget, men du kan
eventuelt prøve ad.

Toms Hardware Guide har en video der viser hvad jeg taler om. De gør
det godt nok mens Quake 3 kører, det eneste der sker er at frameraten
falder drastisk og stiger så igen lige så snart man sætter køleren på
igen. I THG testen kommer CPU'ens temperatur ikke over 38C selvom de
piller køleren af.

> Kan nogen anbefale en god støjfri blæser til at udskifte i
> netdelen?

Jeg leder også efter en - overvejede lidt en temperaturstyret med fluid
lejer. Jeg så at chippen.dk havde en 9dB 80mm blæser af mærket Power
Fluid, men har ikke hørt det omtalt fra ret mange, så jeg er lidt
usikker på om jeg vil købe en sådan.

Mvh
Flemming

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 25-10-02 16:14

"Jacob" <firecracker88@yahoo.com> wrote in message
> Kan nogen anbefale en god støjfri blæser til at udskifte i netdelen?

Prøv i dk.edb.hardware.stoej

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 25-10-02 23:52

"Jacob" <firecracker88@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> er svært at sige med 100% sikkerhed, da begge jo er i gang samtidig.
>
> Kan nogen anbefale en god støjfri blæser til at udskifte i netdelen?

Kan anbefale dig en side hvor du kan se en masse produkter til at gøre din
maskine støjsvag, nemlig: www.studiedata.dk
Af blæsere kan jeg anbefale f.eks. papst, de er dog dyrere end mange
andre...

Thomas
This mail was scanned by Norton Antivirus 2002

Fra : Jacob

Dato : 26-10-02 08:04

"Thomas Nørgaard" <nimbus39@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> maskine støjsvag, nemlig: www.studiedata.dk
> Af blæsere kan jeg anbefale f.eks. papst, de er dog dyrere end mange

Kanon side. Takker Thomas!