Skæv halshvirvel
Fra : Susan

Dato : 25-10-02 10:21

Hej

Jeg var til massage i går, da jeg lider meget af hovedpine. Hun sagde
at jeg vist have en skæv halshvirvel. Det glædede mig at høre, da jeg
har lidt af hovedpine i 15 uden at kende grunden, og nu kan jeg måske
endelig komme af med den.

Nu er mit spørgsmål: Hvad gør jeg nu?
En tur til lægen, et røntgenbillede, som sikkert bekræfter at den er
skæv, og hvad så? Eller skal jeg gå direkte til kiropraktor?

Hvis der er nogen der har erfaringer med det, så hører jeg dem meget
gerne.

Venlig hilsen

Susan

Fra : Lotte M

Dato : 25-10-02 12:57

"Susan" <sual@pc.dk> skrev

> Nu er mit spørgsmål: Hvad gør jeg nu?
> En tur til lægen, et røntgenbillede, som sikkert bekræfter at den er
> skæv, og hvad så? Eller skal jeg gå direkte til kiropraktor?

Jeg ville ikke gå til en kiropraktor. Nakken er et følsomt sted, hvorfor
jeg ville lade en speciallæge vurdere skævheden og foreslå en eventuel
behandling.

En skævhed kommer ikke lige pludselig, så lad være med at gøre
noget overilet.

Held og lykke!
--
Lotte M

http://www.lotte-m.dk
http://www.handiinfo.dk

Fra : Ulla Petersen

Dato : 25-10-02 15:24

Hej
Indenfor den etablerede lægeverden er der en behandlingsmetode, der hedder
Manuel Medicin, hvor man med meget blide metoder kan rette en skæv
halsvirvel uden den risiko, nogle mener, der er ved kiropraktisk behandling.
Så der er et alternativ til kiropraktik.
Du kan læse om manuel medicin hos: Dansk Selskab for Muskuloskeletal Medicin
(dsmm)på Nettet.
Jeg har selv en diskusprolaps i nakken, og kan derfor ikke behandles med
kiropraktik, når nakken slår knuder, men det andet virker for mig.
God bedring
Ulla

Fra : Mari

Dato : 25-10-02 18:58

"Susan" <sual@pc.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Jeg var til massage i går, da jeg lider meget af hovedpine.

Du skulle overveje seriøst at få hjælp via mensendieck. Det er utroligt
effektivt til at styrke musklernes samarbejde, så de kan holde skelettet
i "lod og vater"

http://www.google.com/search?q=mensendieck&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=da&lr=

;Mh