Er der problemer med HP's farvepatroner?
Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 25-10-02 10:16

Hej alle

Jeg bruger ikke min jetprinter (HP 840C) ret meget, så da den blå
farve holdt op med at virke i en patron der ikke var brugt ret
meget, lagde jeg den væk og købte en ny.

Min lillebror har en HP 815C, og nu har han vrøvl med en patron.
Først holdt den gule op med at virke. Så købte han et sæt til at
fylde efter med uden at det hjalp. Derefter pumpede han luft i
beholderne, og på den måde kan han presse farve ud af dyserne ved
dem alle tre. Så gav den gule sig til at virke, men den røde
holdt op.

Er det generelt at der er den slags problemer med HP-patroner?
Kan man gøre noget ved det?

--
Bertel

Fra : Peter Schrøder

Dato : 25-10-02 12:41

"Bertel Lund Hansen" skrev
> Er det generelt at der er den slags problemer med HP-patroner?
> Kan man gøre noget ved det?

Jeg kender ikke præcis din printer, men mange HP printere
har printhovede og farvepatronen er kun beholder for
blækket.
De fleste inkjet printere skal bruges jævnligt for at undgå
at farvedysen tørrer ud. Er selve dysen tør, nytter det ikke
at skifte patronen. Jeg mener HP har rensesæt, der kan få
liv i indtørrede dyser.

Peter Schrøder
pschATmail1.stofanet.dk
replace AT with @ to reply

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 27-10-02 13:45

"Peter Schrøder" <nospample@se> wrote in message
> Jeg kender ikke præcis din printer, men mange HP printere
> har printhovede og farvepatronen er kun beholder for

Det har jeg aldrig set på en HP... Er det noget nyt?

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Mogens

Dato : 27-10-02 14:15

On Sun, 27 Oct 2002 13:44:32 +0100, "Jesper G. Poulsen"
<ms2mogens@ingensteder.dk> wrote:

>Det har jeg aldrig set på en HP... Er det noget nyt?

De store modeller har separate printerhoveder, f.eks. HP 2500
Men det er jo nok de færreste som har sådan en stående
derhjemme.

mvh Mogens

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 28-10-02 12:02

"Mogens" <moveng@portalen.no> wrote in message
> De store modeller har separate printerhoveder, f.eks. HP 2500

Min HP har printerhovedet siddende i blækpatronen...

Fra : Mogens

Dato : 28-10-02 12:39

On Mon, 28 Oct 2002 12:01:33 +0100, "Jesper G. Poulsen"
<ms2mogens@ingensteder.dk> wrote:

>Min HP har printerhovedet siddende i blækpatronen...

Ja, det gør de også på den HP 850 som jeg selv bruger,
samt på stort set alle de andre almindlige printere.
Det er de store modeller som har separate printerhoveder.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 29-10-02 08:37

"Mogens" <mogens@nomail.nowhere.dk> wrote in message
> Det er de store modeller som har separate printerhoveder.

Hvorhenne i denne tråd er der nævnt store HP blækprintere ?

Bertel Lund Hansen har problemer med en hjemme-printer...

Fra : Mogens

Dato : 29-10-02 09:02

On Tue, 29 Oct 2002 08:37:08 +0100, "Jesper G. Poulsen"
<ms2mogens@ingensteder.dk> wrote:

>Hvorhenne i denne tråd er der nævnt store HP blækprintere ?
>
>Bertel Lund Hansen har problemer med en hjemme-printer...

Enten mangler du nogen poster eller også har du ikke fulgt
ordentligt med.

Det var ikke Bertels indlæg jeg svarede på, men derimod
Peter Schrøders. Han skrev nemlig og jeg citerer :
> [...]

Hvortil jeg svarede at det kun var de store modeller som havde
separate printerhoveder.

mvh Mogens

Fra : Peter Schrøder

Dato : 29-10-02 11:48

"Mogens" skrev
> Det var ikke Bertels indlæg jeg svarede på, men derimod
>
> Hvortil jeg svarede at det kun var de store modeller som havde
> separate printerhoveder.

Jeg beklager dybt, at jeg har gjort jer uvenner
over denne bagatel. Mit kendskab til HP printere
stammer fra de store poster-printere samt fra
en bekendts printer, der siden viste sig at være en Epson.
Sådan kan det gå.

Peter Schrøder
pschATmail1.stofanet.dk
replace AT with @ to reply

Fra : Mogens

Dato : 29-10-02 12:20

On Tue, 29 Oct 2002 11:47:32 +0100, Peter Schrøder <nospample@se>
wrote:

>Jeg beklager dybt, at jeg har gjort jer uvenner
>over denne bagatel.

Bare rolig. Jeg tror da ikke der er nogen som blev
uvenner over den bagatel. Jeg ville bare lige have
det på det rene hvem som havde sagt hvad og
hvorfor. Det var såmænd det hele.

mvh Mogens