hjælp til terminering af SCSI søges
Fra : MHG2830

Dato : 25-10-02 09:03

Jeg har
2 x IBM 68 pins disk
1 x yamaha scsi brænder

hvordan terminere jeg dem fot at kontroller kan genkender dem?

Fra : Peter Schrøder

Dato : 25-10-02 09:46

"MHG2830" skrev
> 2 x IBM 68 pins disk
> 1 x yamaha scsi brænder
> hvordan terminere jeg dem for at kontroller kan genkender dem?

Det afhænger af, hvad du slutter dem til. Hvis det er et
UW kort kan den sidste enhed termineres. Det gøres
som regel via en jumper på enheden. Jeg tror ikke dine
IBM diske har et sted de kan termineres, men det burde
din brænder ha'. Den skal så sidde yderst på kablet.
Hvis dine IBM diske er LVD-diske, som tilsluttes et
ikke-LVD kort, skal de undertiden også jumpes på SE.

Har du et LVD kort skal kablet afsluttes med en
aktiv terminator, som sættes i det yderste stik.

Dine enheder skal naturligvis hver især ha' et
unikt scsi-ID nr, som ikke må være 0 (nul)

Peter Schrøder
pschATmail1.stofanet.dk
replace AT with @ to reply

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 25-10-02 11:53

"Peter Schrøder" <nospample@se> wrote in message
> unikt scsi-ID nr, som ikke må være 0 (nul)

Hvad er der specielt ved ID-0 ?

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Peter Schrøder

Dato : 25-10-02 12:35

"Jesper G. Poulsen" skrev
> Hvad er der specielt ved ID-0 ?

ID0 er (som regel) reserveret til kortet.

Peter Schrøder
pschATmail1.stofanet.dk
replace AT with @ to reply

Fra : René Jensen

Dato : 25-10-02 22:57

Peter Schrøder wrote:
> ID0 er (som regel) reserveret til kortet.

Det er muligt at ID-0 bruges til SCSI controlleren (som default) på
"rene" Ultra160 controllere, men for kort med understøttelse af
Fast-SCSI vil det typisk være ID-7, hvor man så har sine Fast-SCSI
enheder med ID-0 til ID-6 og ens UltraWide/Ultra160 enheder med ID-8 til
ID-15.

--
Med venlig hilsen,
René Jensen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 26-10-02 09:02

> ID0 er (som regel) reserveret til kortet.

Nej. ID-7 er reserveret til SCSI-controlleren.