3D-fil til billedfil
Fra : Lene Sørensen

Dato : 25-10-02 07:48

Hej gruppe
Er der nogen der har erfaring med at få en "hidet" 3D-tegning over f.eks
Paint Shop Pro til brug i et nyhedsbrev.
Jeg har prøvet som dxf men den kan ikke hides.
Jeg har prøvet at plotte til en fil men det tager sådan ca 100 år.
Jeg har prøvet med "capture" i Paint Shop Pro men der bliver opløsningen
elendig

Nogle ideer, alle er velkomne.

--
mvh Lene

Fra : P.C.

Dato : 25-10-02 14:29

Hi

"Lene Sørensen" <cadtech@cadtech.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg har prøvet at plotte til en fil men det tager sådan ca 100 år.
> Jeg har prøvet med "capture" i Paint Shop Pro men der bliver opløsningen

Det er lidt svært at forstå hvad det er du ønsker. At bruge Hide i f.eks Acad
betyder at det man har tegnet bagved noget andet ikke bliver vist men "hidet"
altså skjult bag det der står foran, ------- normalt når man tegner 3D kan man
nemlig se lige igennem det der er tegnet og det er først når der bliver "fjernet
skjulte linier" altså "Hide" , at tegningen fremstår som du ville se en scene
med flere massive emner hvor de foreste ville dække over dem der ligger bagved.
Hvis du skal bruge noget i PsP vil det nok være enten vectorere eller regulær
grafik altså ikke en CAD 3D tegning, og hvis du skal bruge en simpel
stregtegning er dxf nok en god option, ------- i AutoCAD skal du blot tilføje en
ny plotter som giver et dxf output som du så skal importere i AutoCAD igen for
at kunne generere en Jpg eller BMP som du så kan omsætte til det mere kompakte
Jpg.
Men det er nok bedre at du forklarer hvad du vil tage fra din CAD tegning og i
hvilket format du vil indsætte det i hvilket program.
P.C.

Fra : Jon Hartmannsson

Dato : 25-10-02 22:22

Hej

On Fri, 25 Oct 2002 08:47:51 +0200, "Lene Sørensen"
<cadtech@cadtech.dk> wrote:

>Hej gruppe
>Er der nogen der har erfaring med at få en "hidet" 3D-tegning over f.eks
>Paint Shop Pro til brug i et nyhedsbrev.

Er det AutoCAD du bruger?

Du skal oprette en "jpg plotter"
File->plotter Manager
Add-A-Plotter Wizard
Next
Vælg My Computer->Next->Raster File Formats
Vælg "Independent JPEG group i Models" (du kan sikkert også vælge BMP,
TIFF etc.)
->Next->Next->Next-Finish

Du kan du plotte til den nye "plotter".
Filenavn og placering sætter du i "Plot to file"
Husk lige at mærke ved "Hide objects" i "Plotter options". Opløsning
vælger du i "Paper size"

mvh
Jon

Fra : Lene Sørensen

Dato : 28-10-02 07:19

"Jon Hartmannsson" <jonhart@removeemax.is.is> skrev i en meddelelse
> [...]
> Filenavn og placering sætter du i "Plot to file"
> Husk lige at mærke ved "Hide objects" i "Plotter options". Opløsning

Hej Jon
Desværre har jeg også prøvet dit forslag og prøvet alle de andre print
muligheder der ligger. Det er desværre i godt nok i opløsning.

Jeg har også prøvet med *.dxf

Lene

Fra : P.C.

Dato : 28-10-02 09:22

Hi.

> Desværre har jeg også prøvet dit forslag og prøvet alle de andre print
> muligheder der ligger. Det er desværre i godt nok i opløsning.
>
> Jeg har også prøvet med *.dxf
>
> Lene

Altså DXF er ikke et grafik format , men står for Drawing exchange Format eller
sådan noget lignende og en DXF fil kan man faktisk åbne for at finde forskellige
entities beskrevet i text, så andre CAD programmer der kan læse DXF standarden
kan oversætte en fil fra et CAD format til et andet.
Jeg tror du har fyldt masser af grafik i det bibliotek du kan se når du vælger
under "file name" , men måske har du ikke valgt "display" eller angivet et
windue for det du vil plotte , det er faktisk en helt normal bommert at få et
helt sort eller hvidt plot fordi man har glemt at fortælle hvad man vil plotte.
Hvad "siger" programmet når du beder om et plot ?
P.C.

Fra : Jon Hartmannsson

Dato : 28-10-02 18:39

Hej

On Mon, 28 Oct 2002 07:19:08 +0100, "Lene Sørensen"
<cadtech@cadtech.dk> wrote:

>Desværre har jeg også prøvet dit forslag og prøvet alle de andre print
>muligheder der ligger. Det er desværre i godt nok i opløsning.

Du kan vælge en opløsning på 1600x1280 punkter.
Er det ikke rigeligt??

mvh
Jon

Fra : P.C.

Dato : 28-10-02 22:17

Hi.

> Hej

> Du kan vælge en opløsning på 1600x1280 punkter.
> Er det ikke rigeligt??

Øh, jeg har da grafik på 3200 punkter den laveste led og kan vist sætte enhver
anden , jeg mener render tiden vokser med kvadratet , altså dobbelt så stort, 4
gange så lang tid, og det sætter helt bestemte grænser ,men det er også Ver 14
altså at man selv bestemmer opløsningen , ellers kan man blot plotte til Tiff og
exportere det som Jpg, så kan man gøre det 8 gange så stort uden nogle kan se
det ;))
P.C.
Check min seneste chokkerende bygnings struktur ;
http://www.designcommunity.com/scrapbook/images/2134.jpg