Har bygget min ny PC i går!
Fra : sti

Dato : 25-10-02 07:42

Tak til alle som har svaret mine tidligere posts med "hvad skulle jeg
vælge".

Har modtaget delene i går, og fik det hele sammlet inden 3 timer, som er
udmærket set i betragtning af, at jeg aldrig har sammlet en PC fra delene
før.

Jeg fik: Asus P4PE bundkørt med SATA, GigaLan osv.; Intel P4 2.4 med fsb
533, 2x256 Kingston DDR PC2700 RAM, og Asus Ti4200 Geforce 4 kort. Lydkortet
er på MB, så er nettkortet. Jeg har lånt en gammel floppy drev og CD drev
fra en anden PC, og harddisken er den 40 GB "anden" harddrev fra en anden
PC. Kabinet er fra Chieftec.

Jeg fik kabinet fra Multimedia Experten, men købt resten fra Midt data, da
M-E ikke havde det P4PE kort på menuen.

Jeg har valgt for det meste den "default" opsætning, og ikke har mange nye
ting i maskinen, derfor gik det stærk med at oprette. Men kæft ser Morrowind
godt ud på den!!!!

Tror nok jeg bygge selv mine PC'er fremover.

/Steve

Fra : Olesen

Dato : 25-10-02 20:30

"sti" <sis@hymite.com> skrev i en meddelelse

> Har modtaget delene i går, og fik det hele sammlet inden 3 timer, som er
>
> Tror nok jeg bygge selv mine PC'er fremover.

Når du blir' en færm bygger, så klarer du det på 10 minutter..))

Held og lykke med svinet !!

Fra : Uni Bull

Dato : 26-10-02 17:33

Olesen wrote:

> Når du blir' en færm bygger, så klarer du det på 10 minutter..))

Sådan går det *aldrig* - alle ved det, men ingen indrømmer det
--
Uni Bull
København K

Fra : Jens Jacob Buus

Dato : 25-10-02 00:53

pris?

Fra : sti

Dato : 26-10-02 17:26

Hej,

Her er de priser for komponenter jeg købte hos Midt Data:

Intel Pentium 4 2.4Ghz Soc 478 Northwood BOXED
BX80532PE2400D Antal: 1 1.905,00

Kingston 256 MB DDR RAM 2700 (PC333)
KVR333X64C25 Antal: 2 685,00

Asus V8420/DT 128 MB DDR
V8420/DT Antal: 1 1.490,00

Asus ATX P4PE Intel 845PE Chipset
P4PE/GL/SATA Antal: 1 1.690,00

Samlet pris: 6.455,00

Dertil 67 Kr. for levering.

Kabinet fik jeg fra Multimedia Experten, en Chieftec DX-01SL-D workstation for
869 Kr. plus en ekstra fan (Papst 80 mm low noise) for 139 Kr., plus 109 Kr.
fragt.

I alt gav jeg ca. 7600 Kr. (igen, harddisken, skærm, CD og floppy drev
genbruges).

Jeg kan også sige, at maskinen er meget rolige i forhold til vores anden PC, en
HP Vectra VL800 (som har en Geforce 2-GTS grafikkort i).

/Steve