Adresser i Sverige
Fra : Jørgen Grandt

Dato : 25-10-02 01:34

Her i landet har vi Krak, Danmark.com, Contakt.dk og sikkert flere. Hvor man
kan indtaste navn, adresse og/eller telefonnummer og bl.a. kalde en lille kortskitse
frem med en kulørt klat på, dér hvor personen bor eller firmaet ligger. Foruden at
vi fx har Kortal og GIS-kort og den slags.

Hvad hedder de tilsvarende 'adressemaskiner', kartoteker, vejvisere i Sverige?
Jeg har moset rundt i Google, men synes ikke jeg kan finde noget som ligner de
danske; måske fordi jeg skriver forkert søgeord ind ... Er der ikke bare en simpel
Krak-agtig side som dækker Skåne eller hele Sverige?

--
Jørgen Grandt / www.hamigen.dk
(mails til mig er minus men)

Fra : 8sl

Dato : 25-10-02 14:58

Hej Jørgen.
Prøv på http://www.gulasidorna.se
Välj söksät
Karta & Vägbeskrivning eller Privatpersoner A - Ö.

Mvh
svend-Erik

http://www.kandu.dk/

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 26-10-02 22:18

"8sl" <8sl.news@kandu.dk> skrev:

> Hej Jørgen.
> Prøv på http://www.gulasidorna.se
> Välj söksät
> Karta & Vägbeskrivning eller Privatpersoner A - Ö.

Tak. Jah, det var vel den jeg efterlyste. Men på selve de små gade- og vejkort er
markeringen af den aktuelle destination desværre - tilsyneladende - ikke markeret
nær så nøjagtigt som adresser på kortene i vores Krak m.fl.

Fra : J.Kobel

Dato : 27-10-02 10:10

Jørgen Grandt <Unstable@ButOnCable.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:apf0tc$gf5$1@sunsite.dk...

> [...]
> markeringen af den aktuelle destination desværre - tilsyneladende - ikke markeret
> nær så nøjagtigt som adresser på kortene i vores Krak m.fl.

Det vil sikkert interessere Svenskerne at få din oplysning (;--))

J.Kobel

Fra : 8sl

Dato : 27-10-02 14:00

Hej igen Jørgen.
Ja, det bemærkede jeg også selv.
Hvis du har adressen (evt. fundet v.h.a. www.gulasidorna.se), så prøv i
stedet http://www.gulan.se
Den har tilsyneladende mere detaljerede kort, ala Krak eller TDC's
hjemmeside.
Skriv adressen under "Kartboken".
Mvh
Svend-Erik

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 27-10-02 14:30

"8sl" <8sl.news@kandu.dk> skrev bl.a.:

> Hej igen Jørgen.
> Ja, det bemærkede jeg også selv.
> Hvis du har adressen (evt. fundet v.h.a. www.gulasidorna.se), så prøv i
> stedet http://www.gulan.se

Tak igen, Svend-Erik. Ja, den er vist bedre.

Mvh.: Jørgen