Hvad er forskellen på disse to lydkort?
Fra : Kong Kent

Dato : 24-10-02 22:33

De er begge fra Creative Labs og hedder begge følgende:

Creative Labs SoundBlaster Live! Player 5.1

Her er det til 292,-

Creative Labs SoundBlaster Live! Player 5.1 Bulk
Type: Soundcard PCI
Chipset: EMU10K1
Wavetable: 64 SW voice
Output: Supports 5 +1speakers
Digital In/Out: Yes/Yes
Warranty: 2 Years
Producent varekode: 70 SB 00 60 02 012
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1414587893

Her er det til 675,-

Creative Labs SoundBlaster Live! Player 5.1 Retail
Type: Soundcard PCI
Chip: EMU10K1
Wavetable: 64 HW Voices & 1024 SW Voices
Output: Supports 6 speakers
Digital In/Out: Yes/Yes
Warranty: 2 Years
Producent varekode: 70 SB 00 60 02 008

http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1414587892

Er klar over det ene er Retail og det andet Bulk, og aner egentlig ikke helt
hvad forskellen er. Men på specs ser der ikke ud til at være den store
forskel? Så nogle bud på hvorfor det er smartest at købe det dyre fremfor
det billige?

(Kører WinXP Pro og kan sagtens downloade drivere selv fra nettet via en
512/512 DSL linie)

--
Kent.
http://formel1.jubii.dk - F1 på dansk!

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 24-10-02 23:32

"Kong Kent" <kongkentREMOVE@anarki.dk> skrev i en meddelelse
> De er begge fra Creative Labs og hedder begge følgende:
>
> Creative Labs SoundBlaster Live! Player 5.1
> Wavetable: 64 SW voice

> Wavetable: 64 HW Voices & 1024 SW Voices

Jeg kender ikke nogen af kortene, men det falder lige i øjnenenenene at det
ene har 64 software lydgeneratore og det andet har 64 hardware og 1024
software lydgeneratore.

En software generator koster cpu kraft, det gør en hardware (næsten) ikke.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Martin Petersen

Dato : 25-10-02 00:10

"Michael Lund Sørensen" <hold.diskussionen.i.gruppen@tak.dk> skrev i en
meddelelse news:5y_t9.175254$Qk5.6073048@news010.worldonline.dk...

> [...]
> software lydgeneratore.
>
> En software generator koster cpu kraft, det gør en hardware (næsten)

Men det her er midilyde... Jeg ved ikke om kong kent skal bruge midi,
men hvis ikke er det ligegyldigt.

- Martin

Fra : Tinky Winky

Dato : 25-10-02 01:03

> [...]

> hvad forskellen er. Men på specs ser der ikke ud til at være den store
> forskel? Så nogle bud på hvorfor det er smartest at købe det dyre fremfor

Forskellen er at retail (engelsk for detailhandel salg) versionen kommer i
en fin kasse med software, manualer, (kabler?) osv., men bulk, kun er selve
det nødvendige hardware - kortet. Måske følger der en driver CD med bulk,
men ellers kan du D/L drivers. Det er et udbredt kort og fra Creative, så
det burde ikke være noget problem.

Fra : rhexis

Dato : 25-10-02 16:20

"Tinky Winky"
<lksjdflkjzsdhflkajshrlkjaeshr@ksjdhskjdhfkshdfkshdf.com> wrote in
message news:apa1ml$1pi$1@sunsite.dk...

> Det er et
> udbredt kort og fra Creative, så det burde ikke være noget problem.

Ikke udover en dårlig lydkvalitet og mulighed for filkorruption med
visse typer bundkort... Ellers er det da helt problemfrit.

--
rhexis